يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 62506
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1399 10:27
ضرغامی در گفت و گویی مطرح کرد

دستور رهبری درباره دیش‌های ماهواره

او در این باره به خبرنگار گفت: «من آمادگی کامل برای ورود به عرصه انتخابات را دارم. منتها ببخشید شما از یک دقیقه بعدتان خبر دارید؟!»
به گزارش راه امروز: رییس پیشین سازامان صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم تحلیف بایدن گفت: «من تمام برنامه مراسم سوگند بایدن و مراسم رسمی اش را دیدم. بایدن متاثر از این فضای آشوبی که بود، تمام صحبتهایش عمدتا روی وحدت، رفاقت، همبستگی رفت. یک صحبت اینجوری کرد. من به بعضی‌ها گفتم این از جمهوری اسلامی تجربه دارد! این تجربه 88 را رفتند جلوی بایدن گذاشتند و حواس بایدن جمع شده والا ممکن بود به آشوب‌ها دامن بزند.»


عزت الله ضرغامی در گفت و گویی  با سایت انتخاب برای چندمین بار برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام  آمادگی کرده است.  او در این باره به خبرنگار گفت: «من آمادگی کامل برای ورود به عرصه انتخابات را دارم. منتها ببخشید شما از یک دقیقه بعدتان خبر دارید؟!»


ضرغامی در این گفت وگو درباره حواشی سیاسی اش در سال های گذشته در صداوسیما، پیش و پس از ان توضیح داد. 

رییس پیشین سازمان صداوسیما گفت که در زمان ریاست جمهوری خاتمی و با نظر او و تائید رهبر انقلاب به معاونت پارلمانی وزارت دفاع انتخاب شد. 

او افزود: «رهبری معظم تائید فرموده بودند و اظهار لطف هم کرده بودند نسبت به بنده. یک جمله ای گفته بودند که من یک خرده احساس تکلیفم بیشتر شد. آقای شمخانی هم به من گفتند که آقای خاتمی هم خیلی نسبت به شما مثبت صحبت می‌کند.»

 او از عملکرد صداوسیما درانتخابات 84 دفاع و از سخنان موسوی لاری وزیر وقت کشور در مراسم تنفیذ حکم  محمود احمدی نژاد هم یادکرد و گفت: «ایشان وزیر کشور بودند در جلسه درواقع تنفیذ که وزیر کشور نطق می‌کند و گزارش می‌دهد، انصافا آقای موسوی‌لاری راجع به صداوسیما خیلی خوب و مثبت و درواقع تحسین‌برانگیز نسبت به سازمان صحبت کردند.»

ضرغامی درباره واکنش سیدم محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات به اخبار 20:30 که تازه آغاز به کار کرده بود گفت: « «به آقای خاتمی هم بعدا من گفتم که 20:30 قرار است اخبار حاشیه ای زیاد برود. بنابراین اگر اخبار حاشیه‌ای رفت از مسائل مختلف شما ناراحت نشوید. آقای خاتمی خیلی خوب پذیرفت و تا آخر معترض ما نشد. از جمله ایشان وقتی سال آخر مسئولیت‌شان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه رفت را یادتان هست؟ آنجا یک مقدار زیادی از دانشجوها شلوغ کردند، تندی کردند، شعار علیه ایشان دادند، دانشجوهای هم خط خودشان یعنی اصلاح‌طلبان. آقای خاتمی هم عصبانی شد، تندی کرد به آنها و نوارش هست. ما همه این را پخش کردیم. نزدیک به شش دقیقه بود. الان اگر کسی بخواهد این کار را با آقای روحانی بکند، دولت پدرش را درمی آورد.»

ضرغامی ارادت ویژه اش به احمدی نژاد را رد کرد با این حال شخصیت احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری اش را جهانی خواند. ضرغامی با اشاره به سخنرانی جنجالی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا گفت: «نطق‌های سازمان ملل تحت‌الشعاع نطق احمدی‌نژاد بیرون توی دانشگاه کلمبیا و کفِ محوطه که پر بود از دانشجویان و نخبگان آنجا. نشان می‌دهد ایشان شخصیت جهانی بود دیگر. یعنی چی شخصیت جهانی؟ یعنی اینکه وقتی حرف می‌زند، مخاطب جهانی دارد. اصلا ما الان قضاوت نمی‌کنیم. پس آن شخصیت جهانی که می‌گویم درست است راجع به ایشان.» 

بایدن از تجربه 88 استفاده کرد
رییس پیشین سازامان صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم تحلیف بایدن گفت: «من تمام برنامه مراسم سوگند بایدن و مراسم رسمی اش را دیدم. بایدن متاثر از این فضای آشوبی که بود، تمام صحبتهایش عمدتا روی وحدت، رفاقت، همبستگی رفت. یک صحبت اینجوری کرد. من به بعضی‌ها گفتم این از جمهوری اسلامی تجربه دارد! این تجربه 88 را رفتند جلوی بایدن گذاشتند و حواس بایدن جمع شده والا ممکن بود به آشوب‌ها دامن بزند.» 

او با اشاره به "خس و خاشاک" احمدی نژاد  افزود: " آقای احمدی‌نژاد یک اشتباهی کرد و گفت خس و خاشاک. من بعدا گفتم آقای احمدی‌نژاد معلوم است که منظور شما از خس و خاشاک این 10 میلیونی که به آقای موسوی رای دادند، نیست. شما به آن عده محدودی که رفتند اغتشاش کردند و آتش زدند و مثلا آن بسییجی شهید شده، اشاره دارید. شما منظورت اگر آن است، چهار تا ضدانقلاب هم قاطی می‌شوند، وقتی آشوب می‌شود اما این حرف شما درواقع می‌تواند نسبت پیدا کند با بقیه. گفت باشه من گفتگو می‌کنم و این را توضیح می‌دهم. ما از آقای احمدی‌نژاد بلافاصله گفتگو گرفتیم. 10 بار گفتگوی احمدی‌نژاد را پخش کردیم که گفت من احترام می‌گذارم. طرفداران موسوی همه اینطورند. من رئیس‌جمهور کل کشورم. ولی آن کلمه خس و خاشاک توانست یک اشتباهی باشد."

چراصداوسیما اجازه حرف زدن به هاشمی نداد؟

ضرغامی درباره اظهارات احمدی نژاد در مناظره های تلویزیونی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی و اینکه صداوسیما به هاشمی اجازه دفاع نداد توضیحاتی داد.

او گفت: «ما یک مصوبه ای داشتیم مال آن شورای پنج نفره قانونی نظارت بر تبلیغات صداوسیما. صداوسیما یک عضو هست آنجا و یک شورای قانونی پنج نفره هست. دستگاه‌های مختلف هستند. اتفاقا یادم هست آن موقع یا سال قبلش بود که آقای دری نجفی آبادی یک زمان عضو همین شورا بود که ما صددرصد آقای دری را یک جوری حامی آقای هاشمی تصور می‌کردیم. یعنی در بحث هایی که می‌کرد ما چنین بحث هایی همیشه داشتیم و حالا خیلی مهم نبود و آنجا باید رای گیری می‌شد. آنجا مصوب کرد صداوسیما هم موظف است انجام دهد که آقا! شما در مناظره‌ها اگر که اسمی از سایر نامزدهای دیگر که حضور دارند برده شد و این نامزد آنجا حضور ندارد که دفاع کند، این را تایمش را حساب می‌کردند و می‌گفتند به اندازه این، بعدا آن نامزد وظیفه دارد که بیاید پاسخ دهد و جبران کند. اتفاقا آقای احمدی‌نژاد چون علیهش زیاد صحبت شد، 20 دقیقه بهش افتاد و من این را بارها در مصاحبه‌هایم گفتم. من رفتم با آقای احمدی‌نژاد صحبت کردم و گفتم بی خیال این 20 دقیقه شو. قانونی و مصوبه آن شوراست ربطی هم به صداوسیما ندارد ولی من توصیه ام این است که شما اجرا نکن، ولش کن، صحبت هایت را کردی و حالا مردم می‌آیند رای‌شان را می‌دهند. اگر شما این 20 دقیقه را استفاده کنی، فردا ممکن است یک خبرنگاری بنشیند و بگوید شمایی که این 20 دقیقه را... حالا بیایید توضیح دهید که این یک قصه دیگری دارد. مصوبه راجع به آدم‌های آنجا بود اما بیرون از آن شعبه. آدم‌های زیادی اگر اسمشان برده شود یا چیزی به آنها نسبت داده شود، مصوبه آنها بود که به هیچ وجه صداوسیما نباید بیاید و در این فضا حرف‌های آنها را پخش کند چون اثر می‌گذارد.»

دستور رهبری درباره جمع‌آوری دیش‌های ماهواره

عزت‌الله ضرغامی درباره جمع‌کردن دیش‌های ماهواره‌ها از خانه‌های مردم گفت: «یک مقطعی کشور یک قانون در ارتباط با ماهواره داشته، امروز هم ممکن است بگویند یک قانون درباره فضای مجازی هست. این ربطی به صداوسیما ندارد. من این را خیلی صریح بگویم اول. من در یک مقطعی یک جمع‌بندی را خدمت رهبر معظم انقلاب انتقال دادم. اینکه نیروی انتظامی در خانه مردم به بالای پشت‌بام می‌رود و دیش‌ها را جمع می‌کند، واقعا کار صحیحی نیست. این را من خدمت ایشان مطرح کردم. براساس قانون بود. آن قانون هنوز لغو هم نشده؛ یعنی مصوبه مجلس است و نیروی انتظامی هم یک مأموریت دارد. من این را برای اولین بار می‌گویم: رهبر معظم انقلاب دستور دادند به ناجا که شما دیگر به خانه‌های مردم و بالای پشت‌بام نروید دیش جمع کنید».

او ادامه داد: «شما می‌روید نگاه می‌کنید که تمام پشت‌بام‌ها دیش است و کسی کاری ندارد. البته به‌طور طبیعی برای باندهای قاچاق و مجموعه‌هایی که دارند کار خلاف گسترده انجام می‌دهند، مأموریت‌هایی به لحاظ قانونی دارند؛ ولی اینکه به شما می‌گویم دارم یک واقعیتی را عرض می‌کنم. اما صداوسیما کاری نداشت به اینکه مردم دیش دارند یا ندارند».
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر