شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 61864
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1399 11:52
دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

نظام رگولاتوری با مشارکت فعالان بخش خصوصی ایجاد شود

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تاکید کرد: ضرورت دارد نظام رگولاتوری با مشارکت فعالان بخش خصوصی، انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه های حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاسیس یافته و ضمن ایجاد رقابت سالم و پویایی اقتصاد، بار دولت را از تصدی‌گری و قوانین و مقررات تقلیل دهد.
به گزارش راه امروز: علی پناهی دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفت وگو با «پایگاه اطلاع رسانی اوپکس» عنوان کرد: لزوم اجرایی کردن نظام رگولاتوری در شرایط کنونی به شدت احساس می شود و این یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان حوزه انرژی است؛ البته بخش خصوصی اقداماتی در این زمینه انجام داده است، اما تاکنون به یک نتیجه نهایی نرسیده است.

به گفته دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، رگولاتوری باید مستقل عمل کرده و نقش بیطرفانه ای داشته باشند و درعین حال ترکیب اعضای آن باید از افراد خبره و کارشناس شکل بگیرد و همچنین در این نظام رگولاتوری باید یک رابطه معقول و منطقی بین دولت و بخش خصوصی حاکم باشد.

پناهی در ادامه توضیح داد: نکته بعدی این است که جایگاه نهادها و تشکل های بخش خصوصی باید در قوانین بالادستی تعریف و دیده شود.

وی در ادامه با تاکید بر نقش و جایگاه تشکل های بخش خصوصی عنوان کرد: تشکلهای تخصصی باید به عنوان بازوی سیاستی پارلمان بخش خصوصی باشد و در تصمیم گیری ها نظرات مشورتی آنها گرفته شود وپس از تجمیع آرا ونظرات، به نهادهای دولت و مجلس ارائه کند، اما در حال حاضر این ارتباطها خیلی روشن نیست.

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، در ادامه تاکید کرد: بر همین اساس در شرایط کنونی ضرورت دارد نظام رگولاتوری با مشارکت فعالان بخش خصوصی، انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه های حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاسیس یافته و ضمن ایجاد رقابت سالم و پویایی اقتصاد، بار دولت را از تصدی‌گری و قوانین و مقررات تقلیل دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر