چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: 61773
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1399 09:27
فربد زاوه کارشناس خودرویی در گفت وگو با «راه امروز»:

کدام خودروها ارزان می شوند؟

فربد زاوه کارشناس خودرویی با بیان اینکه بازار خودرو تا پایان سال نوسانی خواهد بود و بازار پایداری نخواهیم داشت، گفت: در خودروهای ارزان قیمت، کاهش قیمت¬ها شدید نخواهد بود و شاید در نهایت قیمت¬ها 10 درصد دیگر کاهش پیدا کند. اما خودروهای خارجی کاهش قیمت بیشتری را تجربه خواهند کرد.
به گزارش راه امروز: رکود سنگین و انجماد زمستانی بازار خودرو همچنان ادامه دارد و خریداران همچنان در فاز انتظار و امید به ریزش شدید نرخ ‌ها طی روزهای آینده به سر می برند  و به همین  دلیل معامله خود را به تعویق انداخته اند. اما دراین فضای انتظاری، رصد بازار خودرو نشان می دهد قیمت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو مانند انواع «سمند، پژو 405 ، پژو پارس، پژو 207، پژو 206 ، رانا، دنا، رنو تندر و پیکاپ»  تقریبا ثابت مانده، اما نرخ «پژو پارس» با یک  میلیون کاهش به 203 میلیون تومان، «پژو 207 دنده ای»  با  2 میلیون کاهش به 267 میلیون، «هایما اس5 مدل 98»  با  10 میلیون کاهش به 540 میلیون، «هایما اس7 توربو» با  10 میلیون کاهش به 660 میلیون تومان رسیده است. در میان محصولات سایپا نیز قیمت انواع پراید، تیبا، ساینا و کوییک، وانت  زامیاد ، آریو ، چانگان و کیا سراتو نسبت به پنجشنبه گذشته ثابت مانده است. 


کدام خودروها ارزان می شود داخلی یا خارجی؟ 

با این حال این روزها این پرسش قابل طرح است که آیا ریزش قیمت  در بازار خودرو ادامه دار است؟ اگر اینگونه کدام خودروها بیشتر با افت قیمت مواجه می شوند؟ 
فربد زاوه کارشناس خودرو، درباره وضعیت قیمت خودرو تا پایان سال جاری  به «راه امروز» گفت:  بازار تا پایان سال نوسانی خواهد بود و بازار پایداری نخواهیم داشت. این نوسانات موجود در بازار شدید نخواهد بود. در خودروهای ارزان قیمت، کاهش قیمتها شدید نخواهد بود و شاید در نهایت قیمتها 10 درصد دیگر کاهش پیدا کند. این کارشناس خودرو اما متعتقد است که روند کاهش قیمت در خودروهای خارجی ادامه دار خواهد بود؛ چراکه مبنای قیمتگذاری  این خودروها بر مبنای دلار 40 تا 50 هزار تومان صورت گرفته، کهاین رقم منطقی نیست. برهمین اساس در این دسته از خودروها ما شاهد کاهش قیمت بیشتری خواهیم بود.

اظهارات کلی در مورد قیمت خودرو اشتباه است

او همچنین در واکنش به اظهارات اخیر ریس اتحادیه نمایشگاه داران که عنوان کردند با توجه به تحولات سیاسی اخیر و احتمال ورود دلار به کانال 20 هزار تومان، احتمال کاهش 30 درصدی قیمت خودرو وجود دارد، نیز بیان کرد: اظهارات کلی در مورد قیمت خودرو اشتباه است و باید مشخص شود که کدوم دسته از خودروها در نظر گرفته شده است. زیرا خودروهای تیراژ داخل کاهش قیمت زیادی را تجربه نخواهند کرد. اما به طور نمونه در مورد خودروهای مونتاژی و چینی جای بسیاری برای کاهش قیمت وجود دارد.  به گفته زاوه اما در مورد خودروهایی که توقف تولید شده بودند با توجه به اینکه مردم به کاهش قیمت امیدوارند، قیمت آنها نیز در حال کاهش است.   این کارشناس خودرو، در نهایت تاکید کرد که پیش بینی  کاهش 30 درصدی قیمت خودرو،  به طور کلی معتبر نیست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر