جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 61507
تاریخ انتشار: 30 دی 1399 08:54
یک کارشناس بازار طلا به «راه امروز» گفت: «سکه» در کانال ۱۰ میلیون تومان تثبیت می شود

مردم فعلا طلا نخرند

یک کارشناس بازار طلا و سکه در گفت وگو با «راه امروز» درباره سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا وسکه گفت: تلاش بر این است که قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان برسد، اما براساس شرایط حاکم بر بازار پیش بینی می شود، که قیمت سکه بین ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی بماند. پایان هر سال نیز شاهد افزایش ۵ الی ۱۰ درصدی قیمت طلا و سکه هستیم.
به گزارش راه امروز: عبادالله  محمد ولی کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به روند کاهشی این روزهای قیمت طلا وسکه، به خبرنگار «راه امروز» گفت: این روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دار است، اما در یک جایی تثبیت خواهد شد؛ یعنی به گونه‌ای که قیمت منطقی خود را به دست آورد.  او در ادامه افزود: انتظار بر این است که قیمت تثبیت شده پایدار بماند و دیگر شاهد نوسان قیمت در بازار طلا و سکه نباشیم.


این کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا و سکه در ماه پایانی سال به دلیل تقاضای بالا برای شروع سال نو، افزایشی نخواهد بود، گفت: قطعا  به دلیل برگزاری  مناسبت‌ها و مراسم‌های متعدد که به طور معمول در پایان هر سال اتفاق می افتد، و به خصوص مراسم هایی که توسط شرکت‌ها انجام می‌شود‌،  یکسری تقاضاهای مازاد در بازار طلا و سکه  ایجاد می‌شود که این موضوع می تواند عاملی برای افزایش مجدد قیمت در بازار طلا و سکه شود.

محمد ولی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می تواند راهکار مناسبی برای تثبیت قیمت در این بازار باشد، گفت: اگر توازن میان عرضه و تقاضا توسط مجریان امر پوشش داده شود به طور حتم این نوع تقاضاها تاثیر چندانی بر بازار و قیمت طلا و سکه نخواهد داشت. به نحوی که یکبار دیگر، شاهد افزایش سونامی وار قیمت در بازار مورد بحث باشیم.

سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی باقی می ماند؟ 

البته به گفته او، به طور معمول در پایان هر سال شاهد افزایش ۵ الی ۱۰ درصدی قیمت طلا و سکه بوده‌ایم.  محمدولی در پاسخ به سوال خبرنگار«راه امروز»، مبنی بر اینکه قیمت طلا و سکه تا چه میزان کاهش خواهد یافت؛ یا عبارتی شاهد ایست قیمتی در این بازار خواهیم بود یا خیر، گفت: تلاش بر این است که قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان سقوط کند که امیدوار هستم این اتفاق بیفتد. اما بر اساس شرایط حاکم بر بازار پیش بینی می کنم که قیمت سکه بین ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی بماند. البته باید یادآور شد که اراده برای نگه داشتن ثبات در بازار بسیار مهم است.

خریداران صبر کنند تا قیمت ها تثبیت شود

این کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: چنانچه توسط متولیان امر این بازار مدیریت نشود، قطعا شاهد ایجاد نوسان دیگری خواهیم بود، اما با مدیریت کردن بازار، حتی اگر بازار طلا و سکه بازهم دچار نوسان شود، دیگر شاهد تلاطم چندانی در قیمتها نخواهیم بود.

این کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به این پرسش که آیا روند کاهشی قیمت در بازار و سکه و طلا ادامه دار خواهد بود یا خیر، نیز گفت: از دیدگاه بنده احتمال این روند کاهشی ثبات چندانی نخواهد داشت. محمدولی درباره اینکه آیا در شرایط موجود زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است، گفت: پیشنهاد می دهم که خریداران اندکی صبر کنند تا قیمت ها تثبیت شود. 

مراقب خریدهای اینترنتی طلا و سکه باشید

وی همچنین در ارتباط با فروش طلا و سکه در شبکه های مجازی گفت: اتحادیه مربوطه در حال حاضر تمهیداتی را در این زمینه در دست اقدام دارد برای اینکه ما یک سازمان را در صنف خود داشته باشیم تا افرادی که اقدام به خرید اینترنتی طلا و سکه می کنند متضرر نشوند. اما تا زمانی که زیرساخت‌های لازم مهیا نشود، باید خریداران احتیاط لازم را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: به افرادی که اقدام به خرید اینترنتی طلا و سکه می کنند، توصیه می شود از افرادی خرید خود را انجام دهند که مطمئن و مورد تایید اتحادیه باشند و بهتر است نسبت به افرادی که از آنها خرید انجام می شود، شناخت داشته باشند و همچنین افراد دارای پروانه کسب در اتحادیه مربوطه باشند.
این کارشناس بازار طلا و سکه در ارتباط با اینکه آماری در رابطه با این تخلفات در دسترس است، نیز گفت: آمار موجود بسیار کم است؛ چرا که در بازار طلا حساسیت بالایی در میان  خریداران وجود دارد. که این خود باعث دقت بالای متقاضیان خرید می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر