جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 60899
تاریخ انتشار: 14 دی 1399 11:06
شاخص بورس امروز یکشنبه، کار خود را با کاهش هشت هزار واحدی آغاز کرد، اما با این وجود شاهد یک شروع امیدوار کننده بودیم. چراکه بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از شروع بازار، شاهد تشکیل روند صعودی و افزایش قیمت سهام در اغلب نماد‌ها بودیم. تا جایی که بعد از ۳۰ دقیقه کاهش شاخص کل به دو هزار واحد محدود شد و نقشه بازار رنگ سبز به خود گرفت.

به گزارش راه امروز؛شاخص بورس امروز هم کار خود را با کاهش هشت هزار واحدی آغاز کرد، اما با این وجود شاهد یک شروع امیدوار کننده بودیم. چراکه بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از شروع بازار، شاهد تشکیل روند صعودی و افزایش قیمت سهام در اغلب نماد‌ها بودیم. تا جایی که بعد از ۳۰ دقیقه کاهش شاخص کل به دو هزار واحد محدود شد و نقشه بازار رنگ سبز به خود گرفت. تا اینجای کار نماد‌های شستا، حکشتی و شپنا بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های تاپیکو، وپارس، نوری و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند. در پایان ۳۰ دقیقه اول، شاخص کل ۱۸ صدم درصد و شاخص هم‌وزن شش صدم درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک شرایط بهتری نسبت به نماد‌های شاخص‌ساز دارند.

در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۱۴ نماد بورسی، ۱۳۳ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کند و ۱۸۱ نماد همچنان نزولی هستند. در فرابورس شرایط بهتر است و از مجموع ۲۳۴ نماد معامله شده در ساعات ابتدای بازار، ۱۱۸ نماد کار خود را با افزایش قیمت سهام آغاز کرده‌اند و ۱۱۶ نماد روند کاهشی دارند. موردی که نشان می‌دهد شرایط بازار نسبت به روز گذشته متعادل‌تر است، اما هنوز نماد‌های قرمزرنگ در اکثریت هستند.
 
در ساعات ابتدایی معاملات امروز گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در این گروه اغلب نماد‌ها از جمله خودرو و خساپا سبزرنگ هستند و شاهد تشکیل صف خرید برای خاهن، خنصیر، خموتور، خمحور و خشرق هستیم. گروه محصولات شیمایی امروز به رنگ سبز درآمده و صف فروش بوعلی هم جمع‌آوری شده است. 
از جمله نماد‌های سبز شیمیایی می‌توان به کلر، شتوکا، نوری، شصفها، شبصیر و فارس اشاره کرد. انبوه‌سازی‌ها هم عموما در مدار صعودی حرکت می‌کنند و شاهد افزایش قیمت سهام ثاخت، ثباغ و ثاباد هستیم. در بین غذایی‌ها، غنوش، به عنوان رکورددار بازدهی سالانه دوباره به روند صعودی افتاده و شاهد تشکیل صف خرید در این نماد هستیم. غدام و غبهار دیگر نماد‌های سبز غذایی هستند، اما اغلب این گروه از جمله غگل، غمارگ، غپینو و غسالم روند نزولی دارند. 

دارویی‌ها در دو جهت مخالف حرکت می‌کنند. سردسته صعودی‌ها برکت و سردسته نزولی‌ها دیران است. بانکی‌ها در غیاب بزرگانشان به رنگ سبز درآمده و شاهد تشکیل صف خرید برای وپست، وپارس و وملل هستیم. فلزات اساسی هم شرایط نسبتا خوبی را تجربه می‌کنند و قیمت سهام فولاد و فملی رو به افزایش گذاشته. بیمه‌ها بازاری متعادل دارند و اغلب نماد‌ها تیره‌انگ هستند. پالایشگاه‌ها بعد از چند روز صف فروش امروز به روند صعودی برگشته و به همین خاطر شاهد رنگ سبز برای نماد پالایش در گروه صندوق‌های ETF هستیم. دیگر صندوق‌های سهامی هم شرایط خوبی را تجربه می‌کنند. حمل و نقل به جز حکشتی، زراعت به جز تلیسه، هولدینگ‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها به جز وخارزم، کانه‌های فلزی به جز کاما، قندی‌ها و ماشین آلات از جمله گروه‌های سبز بازار امروز هستند. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر