جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 60467
تاریخ انتشار: 03 دی 1399 17:47
تحرکات تازه اسرائیل و آمریکا درمنطقه

حرکت زیردریایی اسرائیلی به سمت خلیج فارس

آویو کوخاوی رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ادعا کرد که اگر ایران یا گروه‌های متحدش در منطقه به اقدامی علیه اسرائیل دست بزنند، بهای سنگینی خواهند پرداخت.
به گزارش راه امروز؛در این پیام به نقل از منابع اطلاعاتی عربی گفته می‌شود عبور زیردریایی اسرائیلی از کانال سوئز با آگاهی و اجازه دولت مصر انجام شده است.

ارتش رژیم اسرائیل از اظهار نظر درباره این خبر و توضیح درباره ماموریت رزم‌ناو اسرائیلی خودداری کرده است.

با این حال آویو کوخاوی رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ادعا کرد که اگر ایران  یا گروه‌های متحدش در منطقه به اقدامی علیه اسرائیل دست بزنند، بهای سنگینی خواهند پرداخت.

در همین حال جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، در صدر یک هیات آمریکایی برای مذاکرات با بنیامین نتانیاهو، به سرزمین های اشغالی سفر کرده است. 


ورود زیردریایی هسته‌ای آمریکا به خلیج فارس

از طرف دیگر نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که زیردریایی هسته ای «یو اس اس جورجیا» با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد.

بنا به اعلام نیروی دریایی آمریکا، این زیردریایی که قابلیت پرتاب موشک‌های هدایت شونده را دارد روز دوشنبه ۲۱ دسامبر (یک دی) به همراه ناوهای «یو اس اس پورت رویال» و «یو اس اس فیلیپین سی» از تنگه هرمز عبور کرد.

در این بیانیه آمده است: «حضور زیردریایی یو اس اس جورجیا در منطقه عملیات ناوگان پنجم نشان می دهد که نیروی دریایی آمریکا توانایی تردد و انجام عملیات در هر منطقه ای را که مقررات بین المللی اجازه می دهد دارد.»

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است. زیر دریایی «یو اس اس جورجیا» مجهز به ۱۵۴ موشک کروز تاماهاک است.

زیردریایی هسته ای به زیردریایی هایی اطلاق می شود که منبع تامین انرژی آنها یک راکتور (نیروگاه) هسته ای است.

یک پنجم نفتی که در جهان به فروش می رسد از تنگه هرمز عبور می کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر