جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 60413
تاریخ انتشار: 02 دی 1399 11:54
سخنگوی دولت گفت: با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد مرگ و میرها و بستری‌های کرونایی به ترتیب ۵۰ درصد و ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  راه امروز به نقل از ایرنا،‌ «علی ربیعی» روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مبتنی بر کوچک کردن دولت و واگذاری شرکت‌های دولتی و موانع اجرای آن گفت: این موضوع در جلسه سران سه قوه بحث شد و همه سران قوا بر اقدامات حمایتی و همه جانبه بر موضوع اصل ۴۴قانون اساسی حمایت و تاکید کردند. 

وی اضافه کرد: رییس قوه قضاییه معتقد بود با اصلاح صورت گرفته در ساختار واگذاری می‌توانیم به اعتماد سازی موثر در صاحبان سرمایه و علاقه‌مندان تولید ایجاد کنیم. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:‌ سران سه  قوه با تاکید بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و تداوم اجرای آن و رفع موانع اصل ۴۴ مقرر کردند این موضوع در جلسات آینده مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار بگیرد. 

ربیعی در دادامه با تشریح‌ آخرین وضعیت کرونا در کشور و اقدامات دولت برای مهار آن گفت: خوشبختانه با همراهی مردم در یک ماه گذشته شاهد کاهش تلفات هستیم و ۴۰ درصد بستری‌ها و ۵۰ درصد مرگ و میرها کاهش یافت.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل فقط در کاهش مرگ و میر مبتلایان تاثیر نداشت بلکه بر اثر رعایت مردم و کاهش ترددهای جاده‌ای و برون شهری طبق آمار ناجا آمار تصادفات و متوفیان ناشی از تصادفات هم کاهش یافته است به طوری که تعداد مرگ و میرها در اثر تصادف و مجروحیت‌ها به ترتیب ۳۹ و ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سخنگوی دولت با اشاره به محدودیت شبانه تردد درون شهری که در طرح مقابله با کرونا اجرا شده است، گفت: این طرح در تهران ۸۰ درصد به اجرا درآمد و در این مدت ۲۵ هزار و ۱۱۸ واحد صنفی متخلف پلمپ شده‌اند.

دستیار ویژه ارتباطات اجتماعی رییس جمهور گفت: همگان باید مساله کرونا را در خودمان نهادینه و در رفتارهای خود منعکس کنیم و تا روزی که درمان آن پیدا شود یا این بیماری برای همیشه از بین برود، این رفتارها را ادامه دهیم.  مراقبت‌های بهداشتی، مداومت این مراقبت‌ها، حمایت اجتماعی از یکدیگر و به ویژه از کادر درمان اصولی است که تا پایان کرونا باید استمرار یابد.

 مشکل جدید در اجرای طرح غربالگری/نگرانی روستاییان از پیامدهای اجتماعی مثبت شدن تست 

ربیعی درباره اجرای طرح غربالگری گفت: تیم‌های غربالگری این روزها با مشکل جدیدی در پیشگیری از شیوع مواجه شدند. آنان وقتی به روستاها مراجعه می‌کنند برخی در مخالفت با انجام تست می‌گویند اگر تست ما مثبت باشد آبروی ما می‌رود. در حالی که اگر مردم اجازه ندهند نتیجه این می‌شود که ویروس می چرخد و زنجیره انتقال آن قطع نمی‌شود.

 ادامه دارد 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر