جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 60331
تاریخ انتشار: 01 دی 1399 11:28
رئیس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت‌ در گفت وگو با «راه امروز»:

ثبات در بازار، مردم را به خرید گوشی ترغیب می‌‌کند

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت‌، همراه معتقد است با کاهش نرخ ارز می‌توان انتظار کاهش قیمت موبایل را هم داشت، اما از آنجایی که آینده نرخ ارزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، تنها ثبات نرخ ارز است که می‌تواند رونقی در بازار ایجاد کند و موجب شود خریدار و مصرف‌کننده با اطمینان به ثبات ایجادشده در بازار، اقدام به خرید موبایل کند.
به گزارش راه امروز: افشار فروتن رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت‌، در گفت‌وگو با «راه امروز» اظهار کرد: در یکی دو ماه گذشته ما در بازار موبایل شاهد نوساناتی بودیم و تا حدود کمتر از یک ماه پیش، روند صعودی قیمت‌ها به دلیل نوسانات و افزایش نرخ ارز که روی موبایل هم تاثیر گذاشته بود، ادامه داشت و بازار با ‌افزایش کلی همراه بود. البته با توجه به شرایط کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر، یک کاهش جزئی را هم شاهد بودیم که در بازار اتفاق افتاد و درواقع از هفته‌های گذشته ثبات نسبی در بازار ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: از سویی، یکی از ‌مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضا در بازار موبایل، نیاز دانش‌آموزان به ابزارهای الکترونیکی بود و با توجه به اینکه در حوزه آموزشی به موبایل نیاز داشتند، در بازار مقداری رونق ایجاد شده بود، فقط این عامل حرکتی در بازار تلفن همراه ایجاد کرد. زیرا معمولا خریدار و مصرف‌کننده منتظر می‌مانند که با توجه به شرایطی که اعمال می‌شود و امید به کاهش قیمت‌ها، بتوانند گوشی‌های مورد نیاز خود را ارزان‌تر بخرند. اما در کل با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرد و مشکلاتی که فعالان صنفی برای فروش مواجه شدند، شرایط خرده‌فروشی چندان مناسب نیست و امیدواریم در آينده با بهتر شدن وضعیت، شرایط بازار هم بهتر شود. 

اثر نرخ ارز بر بازار موبایل
 
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت‌، گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه با بیان اینکه قیمت ارز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما ثباتی که در بازار ایجاد می‌شود می‌تواند در ایجاد رونق و راه افتادن بازار و خرید و فروش موثر باشد، گفت: نوسانات ارزی و متعاقبا نوسان در بازار گوشی باعث شود که یک سری از خریداران دست نگه دارند با این امید که احتمال دارد قیمت‌ها ارزان‌تر شود،‌ اما ثبات در بازار باعث می‌شود خریدار اطمینان حاصل کند که ثبات وجود دارد و این نرخ فعلی، تثبیت‌شده است و متقاضی نسبت به تامین گوشی‌های مورد نظرش اقدام می‌کند، چون دلیلی برای کاهش قیمت از نظر مصرف‌کننده و خریدار وجود ندارد. 

آیا قیمت گوشی کاهش می یابد؟ 

فروتن با اشاره به برخی از اظهارات درباره احتمال کاهش قیمت گوشی بیان کرد: گاهی اظهاراتی از سوی افرادی که با بازار موبایل مرتبط هستند، مطرح می‌شود که اقداماتی صورت گرفته و یا شرایط موجود در آینده، نوید کاهش قیمت در بازار موبایل را می‌دهد، در حالی که مهم‌ترین عامل اثرگذار بر کاهش قیمت گوشی که همان نرخ ارز است را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این کار تنها باعث دست نگه داشتن خریدار و مصرف‌کننده می‌شود،‌ اما ایجاد ثبات می‌‌تواند در بازار تلفن همراه رونق ایجاد کند، البته با توجه به شرایط حاکم و نحوه فعالیت فروشگاه‌ها به دلیل کرونا هم باید دید که آینده بازار موبایل به چه نحو خواهد بود، اما به صورت کلی، ایجاد ثبات در بازار تلفن همراه است که باعث رونق می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر