جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 60257
تاریخ انتشار: 29 آذر 1399 10:23
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۹ آذرماه ۹۹

بورس صعودی شد

شاخص کل بورس تهران در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شنبه ۲۹ آذرماه با رشد ۲۳ هزار واحدی از محدوده خطر فاصله گرفت و به حدود یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید. تا این لحظه شاخص کل ۱.۶۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۲۲ درصد رشد کرده‌اند که نشان می‌دهد وضعیت نماد‌های شاخص‌ساز بهتر است، اما کوچک‌تر‌ها هم با روند صعودی همراه هستند.
ورس صعودی شد. شاخص کل بورس تهران در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شنبه ۲۹ آذرماه با رشد ۲۳ هزار واحدی از محدوده خطر فاصله گرفت و به حدود یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید. تا این لحظه شاخص کل ۱.۶۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۲۲ درصد رشد کرده‌اند که نشان می‌دهد وضعیت نماد‌های شاخص‌ساز بهتر است، اما کوچک‌تر‌ها هم با روند صعودی همراه هستند. در ساعات ابتدایی، نمادهای فملی، فولاد، فارس، کگل، کچاد، شستا و وغدیر بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل دارند. هرچند در پایان ۳۰ دقیقه فشار فروش کمی افزایش پیدا کرده و احتمال توقف روند صعودی وجود دارد.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه، از مجموع ۳۰۲ نماد بورسی معامله شده حدود ۲۶۸ نماد در مدار صعودی قرار دارند و تنها ۳۵ نماد قرمزرنگ هستند. همچنین در بازار فرابورس از مجموع ۲۲۲ نماد معامله شده در ساعات اولیه، ۱۶۴ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند و ۵۸ نماد روند نزولی دارند. موردی که نشان می‌دهد  امروز بر خلاف روز‌های سخت هفته گذشته احتمالا شاهد بازاری سبزرنگ خواهیم بود.
 
بررسی نقشه بازار نشان می‌دهد بورس دوباره به روند صعودی برگشته و دست کم در ابتدای معاملات امروز شاهد بازاری سبزرنگ هستیم. هرچند برخی نماد‌ها و گروه‌ها در این روند صعودی همراهی نمی‎کنند. در گروه خودرو و ساخت قطعات نماد‌های اصلی وضعیت قابل تعریفی ندارند. خودرو و خساپا نزدیک به قیمت هفته گذشته معامله می‌شوند و خگستر در مدار نزولی قرار گرفته. البته دیگر نماد‌های این گروه عمدتا سبزرنگ هستند. گروه فلزات اساسی یک دست سبزپوش است. افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی حسابی به این گروه ساخته و فشار تقاضا برای تشکیل صف خرید در نماد‌های فلزی شده است. پالایشگاه‌ها همچنان با فروشنده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و گروهی قرمزرنگ را تشکیل داده‌اند. طوری که شپنا، شبندر، شتران و شبریز همگی در آستانه تشکیل صف فروش قرار دارد. بانک‌ها و موسسات اعتباری هم چندان وضعیت قابل قبولی ندارند. نماد‌های بزرگ مثل وتجارت، وبصادر و وبملت بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله می‌شوند و دیگر نماد‌ها عموما قرمزرنگ هستند. محصولات شیمیایی از جمله گروه‌های سبزرن بازار هستند که در آن اغلب نماد‌ها به صف خرید رسیده‌اند. بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF سهامی روز خوبی را تجربه می‌کنند و بعضا بیش از پنج درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته‌اند. حمصولات غذایی، استخراج کانه‌های فلزی، هولدینگ‌ها، دارویی‌ها، زراعت، حمل و نقل، نهاد‌های مالی، سیمانی‌ها و لاستیک و پلاستیک از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار هستند. 
 
تشکیل صف خرید در یک چهارم نماد‌ها
در ساعات اولیه امروز شاهد تشکیل صف خرید سهام در ۱۶۱ نماد معادل ۲۶ درصد بازار سرمایه هستیم. ارزش کل صف‌های خرید در ابتدای معاملات به حدود سه هزار میلیارد تومان می‌رسد. در آن سوی بازار ۶۳ نماد دارای صف فروش هستند و ۱۰ درصد بازار را تشکیل می‌دهند. ارز کل صف فروش آن‌ها حدود ۷۸۰ میلیارد تومان است و رقم قابل توجهی به نظر نمی‌رسد.
 
زاگرس؛ بزرگترین صف خرید بازار
اگر صف خرید ۷۰۷ میلیارد تومانی نماد بوعلی که به تازگی در بورس عرضه اولیه شده را در نظر نگیریم، عنوان سنگین‌ترین صف خرید بازار در ساعات ابتدایی معاملات امروز به نماد زاگرس تعلق می‌گیرد که ارزش صف خرید آن حدود ۱۷۸ میلیارد تومان اتس. وکبهمن با صف خرید ۱۴۰ میلیاردی در رتبه بعدی قرار دارد و کوثر با صف خرید ۱۰۰ میلیاردی پشت سر آن ایستاده است. امروز نماد‌های کگهر، چخزر، غگیلا، اعتماد، برکت، فروس، شفن، کماسه و غبهنوش از جمله نماد‌های دارای صف خرید سنگین در بازار هستند.
 
کپارس؛ بزرگترین صف فروش بازار
نماد کپارس متعلق به شرکت کاشی پارس امروز در صدر فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش قرار دارد. حدود ۴۰۰ سهامدار این شرکت، سه میلیون سهام خود را به ارزش ۵۱ میلیارد تومان به فروش گذاشته و تا اینجا خریداری برای آن وجود ندارد. پدرخش با فاصله کمی در رتبه دوم ایستاده و ارزش صف فروش آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است. کاما، وسخراج، انرژی ۱، یاقوت و پارسیان از جمله دیگر نماد‌های دارای صف فروش سنگین در بازار هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر