پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 60005
تاریخ انتشار: 23 آذر 1399 19:36
شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۱۱ هزار و ۶۹۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۳ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۷۴ واحد کاهش به ۴۵۶ هزار و ۲۵۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۷۲ واحد افت به ۲۹۸ هزار و ۷۱۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۴۰۳ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۵۹ و احد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۹۵۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۱۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۸۶۶ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۶۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۷۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۵۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۲۲ واحد و سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۳۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۲۷۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۹۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۱۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۸۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۸۸ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۸۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با ۷۷۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۵۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۴۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۲۹ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۷۰۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک تجارت (وتجارت)، سایپا (خساپا) و ملی صنایع مس ایران (فملی) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۷۵۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از سه واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۵۸ هزار برگه سهم به ارزش ۶۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بیمه کوثر (کوثر)،سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) و پلیمر آریاساسول (آریا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بانک دی (دی)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فرابورس ایران (فرابورس) و توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر