شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 59964
تاریخ انتشار: 22 آذر 1399 22:54
عصر امروز جمعی از مردم تبریز، با حضور در مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز، نسبت به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رژه باکو در خصوص ایران واکنش نشان داده و علیه این سخنان اعتراض کردند.
به گزارش راه امروز: عصر امروز جمعی از مردم تبریز، با حضور در مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز، نسبت به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رژه باکو در خصوص ایران واکنش نشان داده و علیه این سخنان اعتراض کردند.

تجمع کنندگان که پلاکاردهایی انتقادی در دست داشتند، شعارهایی مانند «باکی اسرائیل اولماز/ کربلادان آیریلماز»، «اردوغان اسرائیل پیوندتان مبارک»، «آذربایجان جانباز، خامنه ای دن آیریلماز» سر دادند.
در این تجمع بیانیه‌ای قرائت شد که در آن به شدت از این اقدام رئیس جمهوری ترکیه انتقاد شده و به اردوغان کمک های ایران در ماجرای کودتای ترکیه یادآوری شده بود. تجمع کنندگان از مقامات ترکیه خواستند مواظب گفتارشان باشند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی شعری را درباره رودخانه ارس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواند که مضمون مداخله جویانه در امور کشورمان داشت.

اقدام تحریک آمیز اردوغان با واکنش تند ایران روبه رو شد. سفیر ترکیه به وزارت خارجه ایران احضار گردید. ترکیه هم سفیر ایران را احضار کرد. 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر