جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 59940
تاریخ انتشار: 22 آذر 1399 14:05
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۲۱ هزار ۲۳۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۲۷ هزار واحد رسید.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۶ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار ۲۹۳ واحد افزایش به ۴۵۷ هزار و ۲۸۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۱۲۰ واحد رشد به ۲۹۹ هزار و ۴۰۳ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۸ هزار و ۸۲۵ واحد و شاخص بازار دوم ۳۱ هزار و ۳۲۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۷۹۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۲۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۵۲ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۱۲۵ واحد، مخابرات اسران (اخابر) با یک هزار و ۱۱۸ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۸۶۶ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۵۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد ایران خودرو (خودرو) با ۶۸۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۶۲۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۹۲ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۴۴۱ واحد، صنایع شیمایی ایران (شیران) با ۳۰۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۶۷۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۰۶ واحد، توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۱۱۶ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۱۰۸ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۱۰۴ واحد هم تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، بانک تجارت (وتجارت )، ملی صنایع مس ایران (فملی)،  سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۶۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۵ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۳۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۷۶۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۹۱۸ هزار برگه سهم به ارزش ۷۱ هزار و ۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بانک دی (دی) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، برق و انرژی پیوند گستر پارس(بپیوند)، اعتباری ملل (وملل)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، فرآروده هایی غذایی و قند چهارمحال (قچار)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و پخش البرز (پخش) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر