جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 59586
تاریخ انتشار: 14 آذر 1399 23:34
به دنبال درز گزارش امروز آژانس بین المللی انرژی اتمی به رسانه‌ها در مورد برنامه ایران برای نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های جدید در نطنز، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، به آن واکنش نشان داد.
به گزارش راه امروز: کاظم غریب آبادی با انتشار توییتی نوشت: گزارش محرمانه امروز آژانس که حاوی محتویات نامه محرمانه ایران است، بلافاصله و حتی قبل از اینکه اعضای شورای حکام نیز بتوانند آن را رهگیری کنند، در رسانه‌ها ظاهر شد. آژانس صرفا در رابطه با بروزرسانی تحولات مسوولیت ندارد، بلکه باید حفاظت از اطلاعات محرمانه پادمانی کشور میزبان را نیز تضمین کند. اگر قرار باشد باز هم آژانس و کشور‌های عضو در خصوص این شکاف در امور محرمانگی تحت انتقاد قرار نگیرند، آژانس باید سازوکار‌های محرمانگی خود و از جمله استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

در همین حال نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: یک گزارش محرمانه دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایران به محض به گردش درآمدن در شورای حکام به رسانه‌های جمعی درز پیدا کرد. سفیر ایران در حساب توییتری خود با پیشنهاد تقویت سازوکارهای محرمانه بودن به این موضوع واکنش نشان داده است. ایده خوبی است اما آیا کمکی نیز خواهد کرد؟
برچسب ها: ایران ، آژانس
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر