شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 59440
تاریخ انتشار: 11 آذر 1399 11:09
معاون گمرک اعلام کرد

بدهکاران ظرف ۶ ماه تسویه کنند

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران گفت : با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های ایجاد شده برای واحدهای تولیدی، گمرک می‌تواند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یکبار و با توافق سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی نسبت به ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی که به این دو سازمان بدهی دارند، اقدام کنند.
به گزارش راه امروز؛ارونقی ادامه داد: ترخیص کالاهای مربوط به بدهکاران سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی مشروط به تعهد به تسویه حساب بدهی آنها تا حداکثر شش ماه است.

توضیح اینکه به استناد بند «ت» ماده (۳۸)قانون رفع موانع تولید و همچنین ماده (۶) امور گمرکی این مجوز به وزارت امور اقتصاد و دارایی (سازمان امور مالیاتی و گمرک) داده شده که جهت جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و وارد کنندگان کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید، برای دریافت مالیات ارزش افزوده نیز همانند نحوه‌ی دریافت حقوق ورودی اقدام کنند.

این مجوز برای سازمان امور مالیاتی و گمرک وجود دارد که مبالغ ارزش افزوده و عوارض متعلقه را به صورت ضمانت نامه بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید تعیین شده و به عبارتی پایان سال مالی اخذ کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر