دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 59078
تاریخ انتشار: 02 آذر 1399 09:51
وبینار بزرگ شرکت های ایرانی و اروپایی کلید خورد

جزئیات برگزاری نشست بزرگ تجاری ایران - اروپا

سازمان توسعه تجارت ایران در همکاری با مرکز بین المللی تجارت ) نهاد وابسته به سازمان ملل- آنکتاد - و سازمان جهانی تجارت( رویداد بزرگ تجاری ایران و اروپا را( 24 الی 16 آذرماه) برگزار می کند.
 به گزارش راه امروز: سازمان توسعه تجارت ایران در همکاری با مرکز بین المللی تجارت ) نهاد وابسته به سازمان ملل- آنکتاد - و سازمان جهانی تجارت( رویداد بزرگ تجاری ایران و اروپا را( 24 الی 16 آذرماه) برگزار می کند. هدف اصلی این رویداد، ایجاد زمینه برای شرکت های دو طرف جهت ورود به تعامل تجاری- اقتصادی است. در سالهای اخیر تجارت ایران واروپا هم در صادرات غیر نفتی کشورمان به اروپا و هم در واردات از اتحادیه اروپا کاهش شدیدی داشته است. ایجاد زمینه برای تحولات  جدید در این حوزه می تواند منتهی به بازیابی روابط تجاری شده و فرصت های زیادی را برای توسعه صادرات غیر نفتی کشورمان به همراه تامین واردات سرمایه ای و واسطه ای از اروپا و زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و همکاری های مشترک فراهم نماید.

برگزاری این رویداد تجاری که با حمایت اتحادیه اروپا صورت می گیرد به صورت وبیناری و در وبسایت اختصاصی این رویداد به آدرس:https://www.europeiranbusinessforum.com/ صورت می گیرد. شرکت های ایرانی تا 16 آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به آدرس فوق ثبت نام الزم را در این رویداد به عمل آورند. ثبت نام دراین رویداد مستلزم پرداخت هزینه ای نیست و شرکت های ثبت نام شده از 11 آذرماه به مدت 20 روز فرصت برگزاری جلسات BtoB با شرکت های اروپایی حاضر دروبسایت را خواهند داشت. شرکت هایی که در این رویداد ثبت نام می کنند از امکان الزم برای جستجوی طرف های تجاری بالقوه خود در وبسایت اختصاصی این رویداد  برخورمی شوند ومی توانند ضمن هماهنگی با آنها نسبت به برگزاری نشست های مشترک بین خود در محیط اختصاصی رویداد اقدام کند. 
در روزهای 24 ،25 و26 آذرماه نیزهمایش به صورت وبیناری آغاز به کار خواهد کرد و سخنرانانی از ایران و اتحادیه اروپا در این رویداد حضور خواهند داشت. عالوه برسخنان مقامات دو طرف، پانل های تخصصی در حوزهای ششگانه ای که اخیرا سازمان توسعه تجارت ایران استراتژی ملی صادرات آنها را با کمک مرکز بین المللی تجارت تدوین کرده شامل گیاهان دارویی، میوه و سبزی، قطعات خودرو، پتروشیمی، گردشگری و خدمات ارتباطات و تکنولوژی اطالعات -ICT برگزار خواهد شد. به همین ترتیب برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقای ظرفیت شرکت های ایرانی و بهبود مهارتهای مدیریتی آنها در ارتباط با فرآیند های تجارت جهانی از دیگر مواردی است که این رویداد پوشش خواهد داد. 
حضور گسترده شرکت های ایرانی در این رویداد می تواند زمینه را برای گسترش روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، و تبادل های علمی و فنی فراهم آورد. برگزاری این رویداد با کمک موسسه آمبروزیتی ایتالیا که از تجربه برگزاری رویدادهای مشابه برخوردار است صورت می گیرد. این رویداد در اول دی ماه به کار خود پایان خواهد داد. بنا بر این شرکت هایی که دروب سایت این رویداد ثبت نام کرده اند از 11 آذرتا اول دی دسترسی خود را به وبسایت حفظ کرده و قادر خواهند بود که نشست های دوجانبه خود را با شرکت های اروپایی تا آن تاریخ برگزار کنند.

شایان ذکر است که اخیرا سازمان توسعه تجارت برای توسعه صادرات کشورمان با کمک گرفتن از
مرکزبین المللی تجارت که از طریق تامین مالی اتحادیه اروپا امکانپذیرشد، نسبت به "تدوین استراتژی ملی صادرات" کشورمان اقدام نموده است. این رویداد درواقع در راستای ایجاد زمینه برای شرکت های ایرانی برای ورود به بازارهای صادراتی و درچارچوب سند استراتژی ملی صادرات تدوین شده برگزار می شود. برگزاری اقدامات دیگری هم پس ازاین رویداد در دستور کار قرار دارد تا زمینه صادرات شرکت های ایرانی را بیش از پیش فراهم نماید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر