جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 58748
تاریخ انتشار: 24 آبان 1399 11:18
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خط قرمز نیروهای مسلح را امنیت مردم دانست و افزود: به دلیل اهمیت برقراری امنیت و آرامش برای مردم شهرهای مرزی، در این مناطق نیرو مستقر کردیم.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا «امیرسرتیپ نوذر نعمتی» صبح امروز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ۴۷ واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت و مجموعه فرهنگی رفاهی سلامت بخش در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تحولات مرزی کشور، اظهار داشت: امروز با توجه به تلاش نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی ارتش در تمامی نقاط مرزی کشور امنیت خوبی برقرار است.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تمام مبادی خروجی و ورودی مرزهای کشور تحت کنترل است و هیچگونه خللی در مرزها و ماموریت‌های ما تاکنون وارد نشده است، گفت: تمام مرزهای کشور تحت کنترل است و از امنیت لازم برخوردار است.

نعمتی درباره افزایش نیروهای مستقر در مرزهای شمال غربی کشور گفت: با توجه به اینکه ماموریت جمهوری اسلامی ایران حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است؛ قطعا وقتی دو کشور همسایه به منازعه نظامی می‌پردازند ما با حساسیت بیشتری تحولات را رصد می‌کنیم چرا که وضعیت ژئوپلیتیک منطقه به گونه‌ای است که می‌تواند ناامنی را در دیگر مناطق تسری دهد و از آنجا که برقراری امنیت و آرامش مردم شهرهای مرزی برای ما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است اقدام به استقرار نیرو در این مناطق کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دراوایل منازعه دو کشور همسایه، بعضا گلوله‌هایی به طور سهوی به شهرهای مرزی ما اصابت می‌کرد که با توجه به اینکه خط قرمز ما امنیت مردم کشورمان است دراین رابطه الزامات و تدابیر امنیتی را در شمال غرب کشور انجام دادیم.

  هفته گذشته توافق صلح بین طرف های درگیر در مناقشه قره باغ به امضاء رسید که براساس توافقنامه امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می‌شود.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر می‌گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می‌شود.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه بود که همچنان با شدت ادامه داشت.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز برای حفاظت از مرزهای شمال غربی کشور در این مناطق مستقر شدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر