پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 58401
تاریخ انتشار: 16 آبان 1399 23:31
بیانیه ستاد ترامپ: این انتخابات تمام نشده است

پیشتازی «بایدن» در چهار ایالت کلیدی

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در چند ایالت کلیدی هنوز ادامه دارد که جو بایدن یا دونالد ترامپ موفق به کسب ۲۷۰ رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید نشده اند.
به گزارش راه امروز: جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده ۲۱۴ رای الکترال کسب کرده است. جو بایدن پس از پایان شمارش آرای میشیگان و ویسکانسین توانست در این دو ایالت غرب میانه پیروز شود. او اکنون در صورت پیروزی در یکی از ایالت‌های نوادا یا پنسیلوانیا چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد. این در حالی است که هنوز نتیجه آرای الکترال ایالت های کارولینای شمالی و جورجیا نیز مشخص نشده است.


تازه ترین اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در این گزارش دنبال کنید: 

بیانیه ترامپ: از مبارزه برای شما و ملتمان دست نمی‌کشم
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۰۲
دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفته به دنبال «شمرده شدن تمام آرای قانونی اخذشده و نشمردن آرای قانونی اخذنشده» است. او گفته این تنها برای نتیجه این انتخابات نیست، بلکه در دفاع از کل نهاد انتخابات و روند قانونی آن است. ترامپ همچنان از اینکه شواهد مشخصی برای ادعای تقلب در انتخابات ارائه کند خودداری کرده است. او گفته دعاوی حقوقی علیه نتایج اعلام شده را ادامه می‌دهد تا اعتماد مردم آمریکا به دولتشان را تضمین کند. آقای ترامپ افزوده: "من هرگز از مبارزه برای شما و برای ملتمان دست نمی‌کشم."

بایدن سخنرانی تلویزیونی می‌کند
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۲:۱۸
گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن، نامزد پیشتاز انتخابات، قرار است امشب سخنرانی کند. گفته شده سخنرانی او حدود ساعت یازده جمعه شب به وقت لندن (دو و نیم بامداد شنبه به وقت تهران) خواهد بود و زمان دقیق آن بستگی به روند شمارش و اعلام آرا دارد.

هم حزبی ترامپ هم از او انتقاد و هم دفاع کرد
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۲:۰۱
میت رامنی، سناتور هم حزبی با دونالد ترامپ، در توییتی گفت که اظهارات رئیس جمهور درباره «دزدیده شدن انتخابات» به آرمان آزادی در اینجا [آمریکا]و سراسر جهان آسیب وارد می‌کند. وی با این حال از حق دونالد ترامپ برای درخواست بازشماری آرا یا درخواست تحقیق درباره ادعای رای‌های غیرقانونی دفاع کرد.

آخرین وضعیت شمارش آرا در چهار ایالت
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۱:۰۹
  • جورجیا (شمارش ۹۹ درصد آرا) بایدن با هزار و ۹۸ رای بیشتر پیش افتاد
  • پنسیلوانیا (شمارش ۹۵ درصد آرا) بایدن با شش هزار و ۸۱۷ رای بیشتر پیش افتاد
  • نوادا (شمارش ۸۹ درصد آرا) بایدن با ۱۱ هزار و ۴۳۸ رای پیشتاز است
  • آریزونا (شمارش ۹۰ درصد آرا) بایدن با ۴۷ هزار و ۵۲ رای پیشتاز است

نانسی پلوسی:
 بایدن به زودی رئیس جمهور منتخب خواهد شد
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۱:۰۷
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «واضح است که بلیت بایدن/هریس در انتخابات پیروز خواهد شد.» وی این روز را برای ایالات متحده آمریکا، «یک روز بسیار خوشحال‌کننده» توصیف کرد و گفت که بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خواهد بود. شمارش آرا در چند ایالت کلیدی آمریکا همچنان ادامه دارد و در جورجیا قرار است به دلیل نزدیک بودن آرا بازشماری برگه‌های رای انجام شد. پلوسی افزود که مجلس نمایندگان در حال آماده شدن برای «دولت جدید بایدن» است.

جان بولتون: نامزدها نباید دروغ بگویند
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۰:۵۴
بولتون در توییتش نوشته "ما جمهوری‌خواهان با آزمون سنجش شخصیت مواجه هستیم. همه نامزدها اگر شواهدی دارند که ادعاهایشان را تایید می‌کند، حق دارند که دنبال راه حل قانونی مناسب برای شکایاتشان باشند. اما آنها قطعا نباید دروغ بگویند. دلیل داشت که اولین رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا 'ایب درستکار' خوانده می‌شد. اشاره او به آبراهام لینکن، رئیس‌جمهور آمریکا است.

آرای جدید در آریزونا و کاهش اندک پیشتازی بایدن
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۰:۴۷
نتایج جدید در آریزونا اعلام شده است که بنا به آنها فاصله میان آرای دونالد ترامپ با جو بایدن اندکی کمتر شده است. برخی رسانه‌ها، از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، برآورد کرده‌اند که بایدن در آریزونا پیروز است، اما بی‌بی‌سی و برخی رسانه‌های دیگر هنوز برنده‌ای برای این ایالت اعلام نکرده‌اند.

بازشماری آرا در ایالت سرنوشت‌ساز جورجیا
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۰:۴۵
مقام‌های محلی در ایالت سرنوشت‌ساز جورجیا می‌گویند به دلیل اختلاف ناچیز بین آرای دونالد ترامپ و جو بایدن آرا بازشماری می‌شود. برد رافنسبرجر، وزیر ایالتی، ضمن اعلام بازشماری گفت: ما نشانه‌ای از تقلب گسترده ندیدیم. او گفت حدود چهار هزار رای باقی مانده که باید شمرده شود و همچنین هشت هزار رای غیابی نیروهای نظای هست که اگر تا آخر امروز برسند شمرده خواهند شد. رافنسبرجر گفت می‌داند که خارج از ایالت جورجیا هم بسیاری نتیجه انتخابات آن را دنبال می‌کنند. این مقام ایالتی جمهوری‌خواه و از حزب آقای ترامپ است.

دختر ترامپ: 
همه آرای قانونی را باید شمرد، آرای غیرقانونی را نباید
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۹:۱۲

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا و مشاور او، در توییتی که گفته "جانبدارانه" نیست، گفته است: "همه آرایی که قانونی اخذ شدند باید شمرده شوند. همه آرایی که غیرقانونی اخذ شدند نباید شمرده شوند. این نباید محل بحث باشد."
ستاد دونالد ترامپ بدون ارائه شواهد و مدارک می‌گوید در برخی ایالت‌ها آرایی به طور غیرقانونی اخذ شده‌اند. ترامپ از قبل از انتخابات علیه آرای پستی سخن می‌گفت. رای‌دهندگان دموکرات بیشتر از جمهوری‌خواهان از آرای پستی استفاده می‌کنند.

بیانیه ستاد ترامپ: این انتخابات تمام نشده است
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۹:۱۲
مت مورگان، مشاور رقابت‌های انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد "این انتخابات تمام نشده است.
او گفته است:‌ پیش‌بینی نادرست جو بایدن به عنوان برنده انتخابات بر اساس نتایج چهار ایالت است که هنوز خیلی تا اعلام نتیجه نهایی در آنها مانده. در جورجیا وضعیت به سمت بازشماری آرا پیش خواهد رفت، جایی که ما اطمینان داریم برگه‌های ‌رای به صورت نامناسبی جمع‌آوری شده است و در نهایت رئیس جمهور ترامپ در آنجا پیروز خواهد شد. 

او گفت: در پنسیلوانیا نیز کارهای غیرقانونی رخ داده است از جمله اینکه مقامات انتخاباتی به شکل معناداری برای نظارت ناظران قانونی ما در مراکز شمارش آرا مانع ایجاد کردند. ما در دادگاه به نتیجه دلخواهمان رسیدیم، اما زمان را از دست دادیم و نتوانستیم آن شفافیتی را که مطابق قانون ایالتی حقمان بود اعمال کنیم. به گفته مشاور انتخاباتی ترامپ، سرانجام با وجود اعلام «غیر مسئولانه و نادرست» آسوشیتدپرس و فاکس نیوز مبنی بر پیروزی بایدن، ترامپ در آریزونا نیز در حال پیروزی است. او گفت ادعاهای بایدن مبنی بر پیروزی متکی بر نتایج این انتخابات است اما پس از نهایی شدن نتایج، دونالد ترامپ دوباره به ریاست جمهوری انتخاب می‌شود.

حمله ترامپ به برگزارکنندگان انتخابات در فیلادلفیا
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۹:۰۵
همزمان با عقب افتادن دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، او به برگزارکنندگان انتخابات در فیلادلفیا، بزرگترین شهر پنسیلوانیا حمله کرده است. ترامپ نقل قولی را از فاکس نیوز همرسانی کرده که می‌گوید: "فیلادلفیا تاریخ گندیده‌ای در سلامت انتخابات دارد. رئیس جمهور کنونی آمریکا شواهد و مدارکی برای ادعای تقلب ارائه نداده است.

چرا پنسیلوانیا برای بایدن مهم است؟
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۸:۳۵
اگر بایدن پنسیلوانیا را ببرد آرای الکترال او به ۲۷۳ می‌رسد که او را به ریاست جمهوری می‌رساند. در ساعت گذشته از پنج ایالت کلیدی بایدن در چهار ایالت جلو افتاده است. بر اساس سیستم برآورد آرا در بی‌بی‌سی ۴۰ درصد آرا در پنسیلوانیا آرای غیرحضوری بوده که بخش مهمی از آن آرای پستی است. شب گذشته آقای بایدن حدود ۱۸ هزار رای عقب بود و حالا بیش از پنج هزار رای جلو افتاده است. آرای پستی که ترامپ مخالف آن بود و بایدن هوادارانش را به استفاده از آن تشویق کرده بود، ۹۰ درصد به نفع بایدن بوده است. کارزار ترامپ سعی کرد شمارش آرا در پنسیلوانیا را متوقف کند اما دادگاه عالی ایالتی آن را نپذیرفت. با ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا همیشه ایالت بسیار مهمی برای نبرد انتخاباتی بوده است. این ایالت برای شش انتخابات متوالی به دموکرات‌ها رای داد تا سال ۲۰۱۶ که به نامزد جمهوری‌خواه یعنی ترامپ گرایش پیدا کرد.

بایدن در پنسیلوانیا هم جلو افتاد
۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۷:۳۸
بر اساس گزارش‌ها بایدن در ایالت کلیدی پنسیلوانیا هم با چند صد رای جلو افتاد. در شمارش قبلی ترامپ حدود بیست هزار رای جلو بود. هنوز رای‌ها به طور کامل شمرده نشده است. پیروزی در پنسیلوانیا ورود بایدن به کاخ سفید را تضمین خواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر