دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 58277
تاریخ انتشار: 14 آبان 1399 23:15
بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / پس از ویسکانسین، میشیگان هم آبی شد؛ بایدن در آستانه کسب ۲۷۰ رای الکترال و پیروزی نهایی قرار گرفت / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده است
به گزارش راه امروز: شبکه خبری «روسیا الیوم» چهارشنبه شب بااعلام نتایج نظر سنجی گفت که اکثریت شرکت کنندگان بر این باورند که در صورتی که نتایج انتخاابات آمریکا با تاخیر اعلام شود این کشور وارد درگیری سیاسی خواهد شد. براساس این نظرسنجی که تا لحظه تنظیم این خبر با حضور هشت هزار و ۶۷۴ نفر صورت گرفته است، ۶۳.۹ درصد از شرکت کنندگان؛ حدود ۵ هزار و ۵۴۶ هزار نفر اعلام کردند که درصورت تأخیر در اعلام نتایج ریاست جمهوری در آمریکا این کشور وارد یک درگیری سیاسی خواهد شد درحالی که حدود ۳۸ درصد یعنی ۳ هزار و ۱۲۸ تن دیگر خلاف این نظر را داشته‌اند.

نتایج نهایی این 5 ایالت هنوز اعلام نشده است

 بایدن در میشیگان و نوادا از ترامپ جلوتر است. این دو ایالت مجموعا 22 رای الکترال دارند که با توجه به اینکه بایدن تا این لحظه 248 رای الکترال دارد، اگر در نهایت فقط در همین دو ایالت پیروز شود، 270 رای الکترال لازم برای راه یافتن به کاخ سفید را به دست خواهد آورد.

بایدن ۲۴۸ به ۲۱۴ الکترال از ترامپ پیشتاز است
 10 رای الکترال ایالت ویسکانسین به بایدن رسید.

ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد
فاکس نیوز نوشت: کمپین انتخاباتی ترامپ با ارائه شکایت قضایی خواستار توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان شده است. کمپین ترامپ ادعا کرده است دسترسی لازم برای نظارت بر شمارش آراء در این ایالت به آن ها داده نشده و بنابراین باید شمارش آراء متوقف شود.

درخواست بایدن از طرفدانش:
 برای کمک به کمیته صیانت از آرا به کمپین من کمک کنید!

جو بایدن در واکنش به ادعای مکرر ترامپ در مورد پیروزی و تقلب در انتخابات از مردم خواست به کمپین او برای تشکیل کمیته ی صیانت از آرا کمک کنند. او در توییتر خود نوشته است: برای این که مطمئن شویم همه‌ی آرا شمرده می‌شود یکی از بزرگترین برنامه‌های صیانت از آرا را راه‌اندازی کرده‌ایم. چرا که این دونالد ترامپ نیست که تعیین می‌کند چه کسی برنده‌ی انتخابات است، این مردم هستند که برنده را تعیین می کنند.

ترامپ تعداد آرای الکترال خود را به ۲۱۴ رساند

ترامپ در حوزه انتخابیه دوم ایالت مین برنده شد و ۱ رأی الکترال دیگر کسب کرد و آرای الکترال او به ۲۱۴ رأی رسید.

بایدن همچنان با ۲۳۸ رأی الکترال پیشتاز است

مقام رسمی پنسیلوانیا: ۵۰ درصد آرا شمارش شده است.  کتی بوکوار وزیر امور داخلی پنسیلوانیا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: این ایالت در حال حرکت به سوی شمارش ۵۰ درصد آرا است. بر اساس این گزارش وی قول داده است که همه آرا تا قبل از اعلام نتایج شمرده شود. هنوز میلیون‌ها رای شمرده نشده است. امسال نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد آرا پستی ۱۰ برابر شده است. می‌خواهیم همه آرا را بشماریم.

به دنبال پیروزی بایدن در ویسکانسین؛ 
ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد

کمپین انتخاباتی ترامپ بلافاصله بعد از توییت اعتراضی رییس جمهوری آمریکا در مورد از بین بردن آرا، خواهان بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شد. درخواست کمپین انتخاباتی ترامپ در حالی مطرح می شود که طبق قوانین ویسکانسین، یک کمپین انتخاباتی نمی تواند برای بازشماری مجدد درخواست کند تا زمانی که کمیسیون انتخابات ویسکانسین هیات انتخابات شمارش آرا را کامل کند.

ترامپ در کسب آرا نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ رکورد زد

طبق آمار و ارقام منتشر شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، آراء بیشتری کسب کرده است. وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» با انتشار آمار و ارقام مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نوشته این در حالی است که «جو بایدن»، نامزد امسال دموکرات‌ها نیز نسبت به «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات دوره قبل، آراء بیشتری را به خود اختصاص داده است.

در انتخابات امسال با وجود اینکه تا این لحظه شمارش آراء همچنان ادامه دارد، ترامپ با کسب ۶۷ میلیون رأی نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ که حدود ۶۳ میلیون رأی را به خود اختصاص داده بود، رکورد زده است.

تیم ترامپ آماده است نتایج انتخابات را به چالش بکشد

یک خبرنگار شبکه خبری فا‌کس‌نیوز گزارش داده تیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آماده ارسال وکلای حقوقی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات است. خبرنگار فاکس‌نیوز به نقل از منابعی در ستاد انتخاباتی ترامپ نوشته رئیس‌جمهور آمریکا این ارقام انتخاباتی را نخواهد پذیرفت. آنها گفته‌اند این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهور آمریکا برای یک ماه دیگر معلوم نشود.»
همزمان مقام‌های ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ ابراز اطمینان کردند او قادر است از مسیر دادگاه ۲۷۰ رأی الکترال لازم برای ورود به کاخ سفید را کسب کند. شماری از دستیاران ترامپ گفته‌اند آماده‌اند آرای برخی ایالت‌ها را در دادگاه‌ها به چالش بکشند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر