شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 58243
تاریخ انتشار: 14 آبان 1399 13:42
وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه اوضاع در ایالات متحده بعد از انتخابات ریاست جمهوری ناپایدار و رو به وخامت است، ابراز نگرانی کرد که این وضعیت به بحرانی شدن آمریکا منجر شود.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، «آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی آلمان«ز د اف»(ZDF) گفت: این یک وضعیت بسیار قابل اشتعال است و می تواند منجر به بحران قانون اساسی در ایالات متحده شود.


او تاکید کرد: این وضعیت برای ما بسیار نگران کننده است.

پیشتر، وزیر خارجه آلمان گفته بود انتظار ندارد با پیروزی احتمالی نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا همه چیز «دوباره خوب» شود. او  در عین حال تاکید کرد که روابط فراآتلانتیکی در دوره ریاست جمهوری ترامپ پیچیده‌تر شد.

آلمان روز گذشته خواستار «توافق جدید» با ایالات متحده شده بود؛ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در جریان کنفرانس مطبوعاتی با همتای کوزووئی خود گفته بود ما به یک همکاری فراآتلانتیکی نیاز داریم که بتواند کارساز باشد.

او تاکید کرد که ما می‌خواهیم توافق جدیدی در این مشارکت داشته باشیم و برای سرمایه‌گذاری در روابط خود هستیم.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز  که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است،  از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا،  میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد

 انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار شد. هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی ۱۰۳ میلیون نفر بصورت پستی رای داده بودند.  
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر