شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 58168
تاریخ انتشار: 13 آبان 1399 11:46
در یک روستای کوچک، ۵ نفر شرکت کردند؛ هر ۵ رای به بایدن / بایدن: احساس پیروزی دارم / ترامپ: اگر شمارش آرای پستی تا چند روز بعد از روز رای گیری ادامه یابد، تقلب حتمی است / رکورد آرای «پیش از موعد» شکسته شد: نزدیک به ۹۹ میلیون رای / رئیس مجلس نمایندگان: در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات، آماده تصمیم‌گیری هستیم
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از مدتی قبل با رای گیری زودهنگام آغاز شده، روز ۱۳ آبان به طور رسمی به پایان می‌رسد و از شامگاه آن باید منتظر روشن شدن نتایج به ترتیب ایالت‌ها بود.

آمار نهایی آرای «پیش از موعد» انتخابات آمریکا
براساس گزارش «پروژه انتخابات آمریکا» در دانشگاه فلوریدا، ۹۸ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۹۷ آمریکایی تا روز دوشنبه آرای خود را به صندوق‌های رای انداخته‌ یا در انتخابات پستی شرکت کرده‌اند؛ آماری که حکایت از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات دوران معاصر آمریکا دارد. این تعداد بی‌سابقه برابر با ۶۹ درصد از کل تعداد رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که میزان مشارکت در انتخابات ۲۰۲۰ به راحتی از ۱۳۸ میلیون تنی که در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شرکت کردند، خواهد گذشت. در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی تنها ۴۷ میلیون رای پیش از روز انتخابات اخذ شده بود.

نخستین شمارش آرا
نتیجه انتخابات در روستای کوچک «دیک ویل ناچ»: ۵ نفر شرکت کردند؛ هر ۵ رای به بایدن

بایدن: احساس پیروزی دارم
نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین نطق تبلیغاتی خود در پیتسبورگ، جایی که نخستین برنامه انتخاباتی خود را در آوریل ۲۰۱۹ از همین شهر آغاز کرد، گفت احساس می‌کنم فردا برای یک پیروزی بزرگ گرد هم خواهیم آمد. وی با بیان اینکه «پیام من ساده است»، ادامه داد: قدرت تغییر در این کشور در دستان شما است، تلاش‌های دونالد ترامپ برای من اهمیت ندارد، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رای دادن مردم این کشور شود. تمام. وی تاکید کرد: ای مردم، هر کسی می‌داند که دونالد ترامپ کیست. بیایید به آنها نشان دهیم ما چه کسانی هستیم. ما امید را بر ترس، اتحاد را بر تفرقه، علم را بر تخیل و حقیقت را بر دروغ، دروغ پس از دروغ انتخاب می‌کنیم. بیایید عزت و نجابت را به کاخ سفید برگردانیم.


تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی ناکام ماند

 یک قاضی فدرال در آمریکا تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی را که به دلیل کرونا به روشی جدید اخذ شده بودند ناکام گذاشت. حزب جمهوری‌خواه در شکایتی مدعی شده بود اقدام برخی از شهروندان در دادن رأی بدون خروج از خودرو و حضور در داخل ساختمان محل رأی‌گیری غیرقانونی بوده و این آرا باید باطل شوند. یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس این شکایت حزب جمهوری‌خواه را رد کرد و تلاش آنها برای ابطال آرا را ناکام گذاشت.

تبلیغات انتخاباتی ترامپ در روز انتخابات 
صفحه اصلی یوتیوب را به دست می گیرد
بلومبرگ نوشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و در روز انتخابات، صفحه اصلی یوتیوب قرار است فقط به نفع یک نامزد تبلیغ کند: دونالد ترامپ.
کمپین انتخاباتی ترامپ اوایل نوامبر فضای تبلیغاتی بالای وب سایت ویدیویی پربازدید کشور را خریداری کرد. این توافق تضمین می کند که ترامپ در روزهایی که رأی دهندگان در سراسر کشور آماده می شوند تا در 3 نوامبر به پای صندوق های اخذ رای بروند، تبلیغ خواهد شد.
یوتیوب، به صاحبان تبلیغات اجازه می دهد تا براساس عوامل مختلفی کاربران را هدف قرار دهند، البته اخیراً این گزینه ها را برای محتوای سیاسی محدود کرده است. مدیران یوتیوب از اظهار نظر در مورد این قرارداد امتناع ورزیدند اما گفتند که خرید تبلیغات اصلی برای تبلیغ کنندگان سیاسی امری عادی است.

ترامپ: اگر واکسن[کرونا] می خواهید، به من رای دهید

نشریه هیل نوشت: ترامپ می گوید اگر واکسن[کرونا] می خواهید، به من رای دهید.

ترامپ به دنبال لغو شمارش آراء پستی دیررس در پنسیلوانیا 
آسوشیتد پرس نوشت: اشاره های ترامپ و کارزار انتخاباتی او نشان می دهد که آنها یک استراتژی حقوقی تهاجمی را دنبال خواهند کرد تا در پنسیلوانیا از شمارش آراء پستی دریافت شده در سه روز پس از انتخابات جلوگیری کنند. این دعوای حقوقی می تواند به دیوان عالی کشور کشیده شود، به ویژه اگر این آرا در این ایالت مهم میدان رقابت، تعیین کننده نتیجه نهایی باشند.

دادگاه عالی پنسیلوانیا اجازه داده است دریافت و شمارش آراء پستی تا 3 روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر ادامه یابد و دیوان عالی ایالات متحده این حکم را تایید و با درخواست لغو آن که توسط جمهوری خواهان مطرح شده بود، مخالفت کرد، اما چندین قاضی محافظه کار اظهار داشتند که پس از انتخابات می توانند مجدداً موضوع را بررسی کنند.

تهدید ترامپ برای اقدام حقوقی در حالی صورت می گیرد که وی در طی روزهای پایانی کارزار انتخاباتی خود در کل کشور و با اختلافی اندک در ایالت های مهم میدان نبرد از رقیب دموکرات جو بایدن عقب است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر