جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 57946
تاریخ انتشار: 08 آبان 1399 10:04
در ادامه پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» انجام شد؛

آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در تهران و هرمزگان

آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های تهران و هرمزگان، در سی‌امین برنامه افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور رییس جمهوری آغاز شد.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های تهران و هرمزگان با سرمایه‌گذاری ۳هزار و ۳۴۰میلیارد تومان، صبح روز پنجشنبه - هشتم آبان ماه- با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری آغاز شد.



در این مراسم در بخش آب‌رسانی تصفیه‌خانه ششم آب تهران با ظرفیت ۷هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه و تونل انتقال آب به طول ۳۰ کیلومتر از محل سد امیرکبیر به بهره‌برداری می‌رسد.

امروز همچنین با دستور رییس جمهوری سه سامانه طرح بزرگ رینگ شبکه انتقال آب شرب تهران، شامل: سامانه آب‌رسانی غرب، شرق و شمال شرقی و شهر جدید پرند) افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از واحد ۲ بخش گاز سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات از طرح‌های وزارت نیرو در چهارچوب «پویش هر هفته الف، ب، ایران» در استان هرمزگان هم امروز با دستور دکتر روحانی آغاز می‌شود.

 فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم‌ آب تهران بهمن ماه سال ۹۸ با هدف تامین آب شرب نواحی جنوب شهر تهران و شهرهای جنوب شرقی استان تهران با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید. با افتتاح بخش آب‌رسانی تصفیه‌خانه ششم آب تهران، بخش بزرگ دیگری از چاه‌هایی که آب برخی مناطق تهران را تامین می‌کرد بسته و مردم در این مناطق از آب سالم‌تر استفاده خواهند کرد.

به گفته رییس جمهوری از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۱۱۷ طرح آب و برق افتتاح و ۱۳۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است تا پایان سال ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح در زمینه آب و برق افتتاح‌ و به بهره‌برداری برسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر