جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 57470
تاریخ انتشار: 25 مهر 1399 21:27
این که امروز تاریخ اسلام را تحریف کنند، به پای امام مجتبی مظلومی که هنوز هم مظلوم است، یک نسبت ناروا بدهند و بعد هم توجیه کنند برای خودشان که پس راهکار ما این است که با دشمن بسازیم و دست به دست دشمن بدهیم، همان کاری که امام حسن کرد! این کار با آن حادثه‌ای که امروز در ثقیفه بنی ساعده رخ داد در حالی که بدن پیغمبر روی زمین بود چه فرقی دارد؟
امام جمعه مشهد گفت: مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد.

به گزارش راه امروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در سی‌وسومین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، مطالبی در مورد رحلت پیامبر اکرم (صلوات‌الله علیه)، غم آینده امت و تحریف جریان اصیل اسلام، مظلومیت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، تحریف تاریخ اسلام در دوران معاصر و تطبیق ناتوانی‌های مدیریتی با تحریف تاریخ را در قالب «خطبه مجازی» جمعه ۲۵ مهرماه بیان کرد

اهم سخنان امام جمعه مشهد به شرح ذیل است:

*امیدوارم در روزهای آخر ماه صفر که پایان ۲ ماه عرض ارادت به ساحت ولایتمدار پیغمبر اکرم و اهل بیت آن حضرت هست، اجر و مزد کامل دو ماه عزاداری را از محضر با کفایت صدیقه اطهر علیها سلام دریافت کنیم؛ امروز روزی است که امت اسلام یتیم شد و پدر عزیزی را جهان اسلام از دست داد، پیغمبری که در عرصه هدایت و ارشاد و تربیت امت، رنج‌های فوق‌العاده‌ای تحمل کرد، مسئله‌ای که برای امروز باید مورد توجه ما قرار بگیرد، جریان آخرین لحظات پیغمبر اکرم (صل‌الله علیه وآله وسلم) است.

* باید برای این جمله پیغمبر در یک تحلیل جدی‌تری فکر کنیم، این که پیغمبر فرمودند من برای امتم غمگین هستم، مربوط به تجربه‌ای بود که رسول‌الله نسبت به امت‌های گذشته داشتند و یا مربوط به اخبار غیبیه بوده است که وجود مقدس پیغمبر اکرم نسبت به سرنوشت امت در همین عرصه زندگانی این جهانی در آینده داشتند.

* مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد، این مشکل مخصوص دوران یزید، معاویه، بنی‌امیه و بنی‌عباس در صدرا اسلام نبود، متأسفانه الان هم همین مشکل وجود دارد.

* همین الان هم مردم رفتند سینه‌شان را مقابل گلوله داغ گرفتند، بچه‌هایشان را به قربانی پیغمبر فرستادند، یک نظام ولایی تشکیل دادند که کم کم جریان حاکمیت اسلام به آن تداوم وحی و جریان وحی که خط امامت بود منتقل بشود، با این کیفیت، می‌بینیم یک عده جریان‌های فرصت‌طلب و قدرت‌یاب در همین عرصه بر اثر این‌که یک روزی به یک فرصتی می‌رسند و قدرتی را به دست می‌گیرند، در شرایط تداوم قدرت و قدرت‌مداری خودشان در مدیریت کشور، هر ضعف و ناتوانی که دارند، این را با یک تحریفی در تاریخ اسلام و سرنوشت امت تطبیق می‌کنند.

* خواص در زمان امام حسن (علیه السلام)، آنانی که خودشان را همه‌کاره دین و نظام دینی می‌گرفتند، به امام حسن (علیه السلام) خیانت کردند، این‌ها از معاویه پول گرفتند، بدره‌های زر گرفتند، هم فرمانده و هم لشکریانشان، ۸۰ هزار نفر از لشکر ۱۰۰ هزار نفره امام حسن(علیه السلام)، یک شبه به خاطر پول به معاویه پیوستند، خواص خیانت کردند و امام حسن (علیه السلام) را مجبور به متارکه جنگ کردند، پای مردم وسط نبود، دموکراتیک مردمی نبود که بگوییم مردم صلح خواستند.

* این که امروز تاریخ اسلام را تحریف کنند، به پای امام مجتبی مظلومی که هنوز هم مظلوم است، یک نسبت ناروا بدهند و بعد هم توجیه کنند برای خودشان که پس راهکار ما این است که با دشمن بسازیم و دست به دست دشمن بدهیم، همان کاری که امام حسن کرد! این کار با آن حادثه‌ای که امروز در ثقیفه بنی ساعده رخ داد در حالی که بدن پیغمبر روی زمین بود چه فرقی دارد؟ مسئله تحریف سرنوشت امت اسلام و انحراف در تحریف، در حقیقت مربوط به آن زمان تنها نبود، پیغمبر که می‌گوید «اغتم الامتی»، من غم امت دارم، برای امت امروز اسلام نیز پیغمبر اکرم غمگینند، برای همه پهنه امت جریان‌هایی که بر سر امت می‌آید و در رهگذر سرنوشت سیاسی امت قرار می‌گیرد، پیغمبر را غمگین کرده است.

* خدایا روز عزت جهانی پیغمبر اکرم و روز عظمت اسلام و رسول‌الله، فرج و ظهور مولایمان، بقیةالله تعجیل بفرما، ارواح مطهره شهدا و روح مطهر امام بزرگوار ما را از دعا و نیایش و اشک و عشق امروز ما بهره‌مند بگردان، سایه پر برکت مقام معظم رهبری بر سر ما مستدام بدار، دشمنان ناپاک ما در جبهه‌های کفر و نفاق و استکبار، ذلیل و نابود و ریشه‌کن بگردان.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر