جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 57433
تاریخ انتشار: 24 مهر 1399 14:21
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بنا بر گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اگر امام حسن مجتبی(ع) آن صلح را انجام نمی‌داد، اسلام ارزشی و نهضتی از بین می‌رفت.
به گزارش راه امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله حاجی صادقی» در مراسم عزاداری ۲۸ صفر که مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) است، امروز- پنج شنبه - در ستاد فرماندهی کل سپاه اظهار داشت: عبودیت، حسن خلق، حلم و کمک به نیازمندان از کمالات امام حسن مجتبی(ع) ‌بود و در آنها یگانه روزگار است.

وی برجسته ترین اقدام امام حسن (ع) را صلح او با معاویه عنوان کرد و گفت: این اقدام امام حسن(ع) از همه کمالات بالاتر است. بنا بر گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در کتاب انسان ۲۵۰ ساله، اگر امام حسن مجتبی(ع) این صلح را انجام نمی‌داد آن اسلام ارزشی و نهضتی از بین می رفت و ذکر اسلام برمی‌افتاد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به واقعه غدیر یادآور شد: در واقعه غدیرخم، به صورت علنی ولایت از طرف پیامبر(ص) ابلاغ گردید که این امر باعث مایوس شدن جریانی شد که می‌خواست اسلام را نابود کند. ولایت امید آنها را به یاس تبدیل کرد که این بیانگر آن است که با وجود ولایت کسی قدرت تعرض به اسلام را ندارد.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: متاسفانه جریان نفاق بعد از پیامبر(ص)، ولایت را تحریف کردند. امام حسن مجتبی(ع) در مقابل کسانی ایستاد که قصد داشتند سفره  دین را جمع کنند.

به گزارش ایرنا، قرارداد صلحی میان امام حسن(ع) دومین امام شیعیان و معاویه فرزند ابوسفیان، در سال ۴۱ قمری بسته شد. این توافقنامه بعد از جنگی صورت گرفت که بر اثر زیاده‌خواهی معاویه و خودداری او از بیعت با امام حسن(ع) به عنوان خلیفه مسلمانان روی داد.

گفته‌اند که خیانت برخی سرداران سپاه امام حسن(ع)، حفظ مصلحت مسلمانان، حفظ جان شیعیان و خطر خوارج از دلایل تن دادن امام حسن(ع) به این صلح بوده است. بنابر این صلح‌نامه، حکومت از امام حسن(ع) به معاویه واگذار شد. صلح چند شرط داشت که از مهم‌ترین آنها منع معاویه از تعیین جانشین پس از خود، خودداری از توطئه علیه امام حسن(ع) و حفظ جان مسلمانان بود. با این حال معاویه به هیچ‌یک از شرط‌ها عمل نکرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر