شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 57258
تاریخ انتشار: 21 مهر 1399 10:34
چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات سیدمحمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.
به گزارش راه امروز به نقل از مرکز رسانه قوه  قضاییه، در ابتدای جلسه با دستور قاضی دادگاه، سیدمحمد امامی متهم ردیف اول پرونده در جایگاه قرار گرفت.

متهم امامی گفت: در ابتدا سخنم با اهالی رسانه است. بدیهی ترین خواسته من این است که به همان میزان که کیفرخواست را پوشش دادید دفاعیات من را نیز پوشش دهید. بزرگترین مشکل من طی این چند سال بایکوت رسانه‌ای بوده است.

وی افزود: در ادامه از ظلم بزرگی که در حق بازیگران شریف سریال «شهرزاد» شد و از آنها به دلیل همه توهین‌هایی که به خاطر من صورت گرفته بود، با تمام وجود عذرخواهی می‌کنم و از نامه حمایتی که برای مرخصی من نوشتند کمال تشکر را دارم. از اینکه به خاطر این نامه مورد حمله رسانه‌های قرار گرفتند عذرخواهی می کنم.

این متهم گفت: من از کودکی کار کردم و ساخته‌ام و می سازم. تشنه شهرت نبودم و نیستم و از دقایق زندگی برای تحقق رویاهایم استفاده کردم و کارنامه‌ام مستندترین متن دفاعیه من است.

 سیدمحمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» است که نامش از سوی نماینده دادستان تهران و برخی متهمان پرونده بانک سرمایه در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی مطرح شد.
٢٧ مرداد ماه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ٣٣ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. در این جلسه قهرمانی نماینده دادستان به قرائت بخش اول کیفرخواست ۲۴۰ صفحه ای متهمان و دلایل انتساب جرم پرداخت.
دومین جلسه دادگاه این پرونده ١۵ مهر ماه سال جاری برگزار شد و در جلسه دوم نیز بخش دیگری از کیفرخواست توسط امید فولادی و امیر رسول قهرمانی نمایندگان دادستان قرائت شد.
جلسه سوم دادگاه روز شنبه 19 مهر برگزار شد که در این جلسه متهم ردیف اول فرصت  دفاع از خود را به وکیل خود سیدمهدی کریمی فارسی واگذار کرد و این وکیل دادگستری علی رغم مدت زمان یک ساعت و نیم فرصت دفاع، بدون ورود به دفاع از موکل خود به بیان کلیات پرداخت.
کریمی فارسی گفت: ٢٢ هزار صفحه پرونده نیاز به زمان برای مطالعه دارد.

رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در یکی از جلسات دادگاه بانک سرمایه گفت: سیدمحمد امامی و احسان دلاویز (متهم ردیف دوم پرونده) در بانک سرمایه همه کاره بودند و در اعطای تسهیلات به خود و سایرین دخالت می‌کردند. امامی بازیگر اصلی میدان تهاترها با بانک سرمایه بوده است و از طریق ارتباط با دلاویز و فردی که از بستگان رضوی و مدیر شرکت توسعه ساختمان بانک سرمایه بوده ملک خریده و ۳۰ میلیارد گران‌تر به شرکت توسعه فروخته است.
ادامه دارد...
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر