يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: 57189
تاریخ انتشار: 20 مهر 1399 09:28
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ساعت گذشته با جان باختن دو نفر دیگر بر اثر کرونا در استان، شمار جان باختگان به ۷۹۶نفر رسید.
 به گزارش راه امروز؛دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: اکنون ۱۷۸ نفر باتشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۶نفر از آنها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱هزار و ۷۱۸ آزمایش کووید ۱۹ در استان انجام شده است، در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز عنوان کرد: تاکنون از ۱۷ هزار خانم باردار استان، به بیش از ۹هزار نفر واکسن آنفلوآنزا تزریق شده است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان نیز تاکنون واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده اند، اضافه کرد: واکسیناسیون برای تمامی خانم های باردار انجام می شود و خانم های بارداری که پرونده الکترونیک در سامانه سیب تشکیل نداده اند در روزهای آتی نسبت به نام نویسی در سامانه سیب اقدام کنند.

وی ادامه داد: از دوشنبه(۲۱ مهرماه) توزیع واکسن در کل استان برای تزریق به بیماران زمینه‌ای آغاز می شود و بیماران مبتلا به انواع سرطان‌ها، سیکل سل(کم خونی داسی شکل)، تالاسمی، ام اس، افراد دیالیزی، بیماری‌های تنفسی و بیمارانی که همزمان دیبات و فشارخون دارند در اولویت تزریق هستند.

 دکتر نوروزیان بیان کرد: افراد دارای بیماری‌های گفته شده، باید با در دست داشتن کارت یا مدارک مربوط به بیماری فوق به مراکر جامع سلامت مراجعه کنند و اگر پرونده الکترونیک ندارد در روزهای آتی در سامانه سیب نام نویسی کنند.

وی در پایان گفت: زمان واکسیناسیون برای سایر افراد نیز بعدا اعلام می شود زیرا زمان کافی برای تزریق واکسن در استان وجود دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر