پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 57129
تاریخ انتشار: 18 مهر 1399 18:04
بر اساس توضیحات همایون شجریان فرزند استاد آواز ایران، قرار است پس از اقامه نماز میت، پیکر محمدرضا شجریان با انجام پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا، برای خاکسپاری به شهر توس مشهد منتقل و در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک سپرده شود.
مراسم تطهیر و اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان، دقایقی قبل در بهشت زهرا تهران (س) انجام شد تا طبق برنامه ریزی انجام شده، پیکر این هنرمند از آنجا به فرودگاه مهرآباد و سپس جهت خاکسپاری در شهر توس، به مشهد منتقل شود.

پیکر محمدرضا شجریان ـ پنجشنبه ـ ۱۷ مهر ماه ـ به بهشت زهرا (س) منتقل و صبح امروز، جمعه هم پس از تطهیر، به امامت حجت الاسلام محمود دعایی بر پیکر این هنرمند فقید اقامه نماز شد.

در مراسم صبح جمعه در بهشت زهرا (س) علاوه بر خانواده مرحوم شجریان، جمعی چند صدنفری از علاقمندان به استاد آواز ایران، مسوولان فرهنگی، چون سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمجتبی حسینی (معاون هنری)، محمد الهیاری (مدیر کل مرکز موسیقی)، علی مرادخانی (مدیرعامل موزه موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) و همچنین هنرمندانی از جمله حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، داوود گنجه ای، فردین خلعتبری، تهمورس پورناظری، وحید تاج، شهرام صارمی، علی سرابی، زیدالله طلوعی و ... حضور داشتند.

فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی
 به خاک خواهیم سپرد

همایون شجریان در صفحه شخصی خود نوشت: همراهان همدل، در مسیر مشهد هستم .منوط بر اینکه تمامی شرایط مطابق تصمیمات گذشته در توس مهیا باشد فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد.

پیکر محمدرضا شجریان صبح جمعه ۱۸ مهر ماه پس از تطهیر و اقامه نماز در بهشت زهرا تهران (س)، به فرودگاه مهر آباد منتقل و از آنجا به شهر مشهدانتقال یافت.

پیشتر معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع علاقه‌مندان به محمدرضا شجریان اعلام کرده بود که «پس از رسیدن خانواده استاد شجریان به مشهد درباره تشییع پیکر وی تصمیم‌گیری می‌شود.»

قول داده اند مراسم تشییع در مشهد  با حضور مردم باشد
۱۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۳۰
همایون شجریان اعلام کرد که با تصمیم خانواده و بنا بر وصیت محمدرضا شجریان جسد پدرش در آرامگاه فردوسی دفن می‌شود. همایون شجریان گفت بسیاری قصد داشته‌اند در مراسم امروز شرکت کنند، اما به تشخیص ستاد مبارزه با کرونا از حضور همه آنها «ممانعت» شده است.

به گفته او، بر اساس «قولی» که به آنها داده شده، شرکت در تشییع جنازه پدرش برای عموم آزاد باشد، زیرا شرایط در مشهد بهتر است.

شجریان تأکید کرد خاکسپاری باشکوهی برای پدرش در مشهد برگزار خواهد شد، اما برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در این مراسم دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا رعایت می‌شود.


درمورد محل خاکسپاری استاد فشاری وجود نداشت
۱۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۸

همایون شجریان i همچنین در واکنش به اظهارات برخی افراد که قبول خاکسپاری استاد شجریان در مشهد را به دلیل برخی فشارها دانستند، گفت: هیچ فشاری در این زمینه نیست.

همایون شجریان در مورد خاکسپاری استاد شجریان گفت: نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود. اگر به سلیقه شخص من بود می‌خواستم پدر در باغ هشتگرد خاکسپاری شود، اما وقتی صحبت شد که شأن ایشان به‌ عنوان یک شخصیت ملی کجاست، من و خانواده به گزینه آرامگاه فردوسی رسیدیم و این تصمیم خانواده است. می‌خواستیم ایشان در جایی باشند که در شأن خودشان و مردم ایران باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر