جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 57099
تاریخ انتشار: 18 مهر 1399 09:22
ویژه‌برنامه‌ای که با موضوع پیاده‌روی اربعین این روزها از شبکه سه پخش شد، به‌رغم تاکیدها بر برگزار نشدن این مراسم به صورت گردهمایی حضوری، بلکه قرائت زیارت اربعین در منازل، با توجه به شیوع ویروس کرونا، رویکردی متفاوت را در دستور کار قرار داد.
به گزارش راه امروز به نقل از ایسنا ؛به این ویژه‌برنامه با تماس‌هایی مردمی جلب شد. تماس‌هایی که تاکید داشتند با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و به دنبال تصمیم ستاد ملی مبارزه کرونا جهت حفظ سلامتی هموطنان و عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام، امسال مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار نشده و از مردم خواسته شد در منازل خود به زیارت بپردازند؛ اما در شرایطی که انتظار می‌رود شبکه‌های تلویزیونی و همچنین کانال‌های فعال در فضای مجازی، با تولید و پخش برنامه‌هایی همسو با این تصمیم، به نوعی مایه‌ی تسکین این غم و نایب الزیاره دل‌های سوخته علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) باشند، ویژه‌برنامه شبکه سه با رویکردی متفاوت از دیگر شبکه‌های تلویزیون و رادیو و به واسطه برخی بخش‌ها و نوحه‌ها که پخش کرد، جاماندگان از پیاده‌روی اربعین را با به کار بردن لفظ‌هایی بعضا تند، سرزنش کرد.

در متن یکی از  نوحه‌های پخش شده آمده بود:

«می‌گم کربلا، می‌گن که راه‌ها بسته است
می‌گم امام رضا(ع)، می‌گن رواق‌ها بسته است
من که یادم نمی‌ره هیچ‌وقت ... هوامو داشتی تو شرایط سخت
پدری کن تو این یه بارم، اگه کربلا نیام می‌شم سیاه بخت...»
این برنامه همچنین مجری -  گزارشگری در مسیر پیاده روی در خاک عراق داشت که بارها از میان جمعیت حاضر در پیاده روی، چنین متن هایی می خواند: "هر که دارد هوس کرببلا، بسم الله..."

‌بر اساس این گزارش، رویکردی اینچنین، آن‌هم در برنامه‌ی‌ ظهرگاهی شبکه‌ای سراسری در حالی اتخاذ شد که تمامی شبکه ها و تریبون های رسمی و مسوول، مردم را به پرهیز از عزیمت به سوی مبادی پیاده روی اربعین، جهت حفظ سلامتی امت و مملکت اسلام، تشویق می کردند. بر این اساس، چنین رویکردی به وضوح و تقریبا هر روز، این پرسش را پیش می آورد که آیا برخی از بخش های صداوسیما، با سیاستگذاری مجزا و متفاوت به تولید و پخش برنامه می پردازند؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر