يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 56749
تاریخ انتشار: 12 مهر 1399 12:14
در شهریورماه اغلب کالاهای خوراکی با رشد قیمت نسبت به ماه قبل همراه بود و در بین آنها افزایش قیمت کره و تخم مرغ قابل توجه است.
به گزارش راه امروز:  مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهریور اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در گروه نان و غلات ، اقلام «برنج خارجی درجه یک» و «شیرینی خشک» با ٤,١ درصد  و «رشته آش» با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در  گروه گوشت سفید و قرمز نیز، اقلام «کنسرو ماهی تن» با ٨,٥ درصد و «ماهی قزل آلا» با ٦.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «خامه پاستوریزه» با ١٢,٨ درصد و «کره پاستوریزه (کره حیوانی)» با ١٢.٠ درصد و "تخم مرغ ماشینی" با ١١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «موز» با ٢٠,٤ درصد و «مغر گردو» با ٦.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری متوسط قیمت "هندوانه" با ٨.٨ درصد و «سیب» با ٦.١ درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.

در بین سبزیجات، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «خیار» با ٢٢,٣ درصد، «بادمجان» با ٢١.٦ درصد و «عدس» با ٢٠.٣ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری اقلام «فلفل دلمه‌ای» با ١٢.٦ درصد و «لوبیا قرمزِ» با ٩.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

اما در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «نوشابه گازدار» با ٩,٤ درصد  و "سس مایونز" با ٤.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.
برچسب ها: تورم ، کالاها
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر