دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 56703
تاریخ انتشار: 11 مهر 1399 16:36
معاون رییس جمهوری از سینمای هنر و تجربه به عنوان مصداق یک تفکر پیشرو در سینمای ایران یاد کرد که توانسته به عنوان یک الگوی کاربردی نزد مراجع مختلف فرهنگی و هنری مطرح شود.
به گزارش راه امروز به نقل از روابط عمومی موسسه هنر و تجربه، محمدباقر نوبخت روز جمعه به مناسبت ۱۳ مهر ماه سالروز گشایش سینمای هنر و تجربه خطاب به هنرمندان و دست اندرکاران سینمای هنر و تجربه پیامی صادر کرد و نوشت: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری،  مشارکت اعضای نخبه رشته‌های فرهنگی و هنری بود و هر کجا این سیاست، مهم پنداشته شده آثار مطلوب آن  نمایان شده است.

وی افزود: گروه سینمایی هنر و تجربه مصداق بارز یک تفکر پیشرو در سینمای ایران است که طی ۶ سال گذشته توانسته است به عنوان یک الگوی فاخر، کم‌هزینه و کاربردی نزد مراجع مختلف فرهنگی و هنری مطرح شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  شورای سیاستگذاری و دست‌اندرکاران اجرایی این گروه سینمایی و همه فعالان این سینمای نجیب در آستانه  ششمین سالگرد فعالیت‌شان قدردانی می‌کنم و امیدوارم هنرمندان این عرصه همچنان با شور و نشاط به فعالیت خود ادامه دهند.

موسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلم‌های باارزشی در میان فیلم‌های غیرتجاری است که اکران‌شان می‌تواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعه سینمایی روشن کند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.

در این طرح «فیلم هنری» به اثری سینمایی در هر قالب زمانی کوتاه و بلند و داستانی و مستند و انیمیشن گفته می‌شود که فرم و محتوای آن تمایلات و حساسیت‌ها و کنجکاوی‌های زیبایی‌شناسانه تماشاگران را برانگیزد و ذوق و سلیقه بصری آنان را ارتقا دهد.

«فیلم تجربی» نیز به فیلمی اطلاق می‌شود که شیوه‌های تازه‌ای در بیان و روایت سینمایی در آن تجربه شده باشد که سینمای تجاری و عامه‌پسند به سوی آن نمی‌رود. البته برخی از فیلم‌های متفاوت و برتر سینمای بدنه هم که حاوی جنبه‌های هنری و تجربی هستند و به دلیلی امکان این را دارند که جایی در اکران سینمای بدنه پیدا کنند، می‌توانند در چارچوب این طرح نیز به نمایش درآیند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر