جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 56658
تاریخ انتشار: 10 مهر 1399 22:59
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در جمع صنعتگران مازندران:

نگاه برخی دستگاهها باید نسبت به تولید تغییر کند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای کنترل بازار ارز باید حمایت از تولید صورت گیرد و مواد اولیه راحت به کارخانه ها برسد.
به گزارش  راه امروز به نقل از شاتا، سعید زرندی در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان مازندران گفت: این وزارتخانه امسال برای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و تحقق شعار سال، تولید داخلی برای قطع سه میلیارد دلار واردات کالاهای مختلف مورد نیاز کشور را شروع کرده است.
وی افزود: بومی سازی کالاهای وارداتی سبب می شود تا ظرفیت بسیاری از بخش ها رشد کند، ضمن این که فراهم شدن بازار داخلی انگیزه بیشتری به تولیدکنندگان خواهد داد.
زرندی اتکای تولید کنندگان به حمایت های دولتی را یکی از علل عقب ماندگی اقتصادی کشور دانست و بر ضرورت مهندسی مجدد مالی بخش تولیدی تاکید کرد.
معاون طرح و برنامه گفت : اینکه ما به عنوان دولت باید کار حمایتی انجام دهیم اثرات منفی در روند اقتصادی کشور خواهد داشت، چون دولت باید به سمت بهبود فضای کسب و کار برود و بخش خصوصی خودش کارش را انجام دهد.
وی افزود : البته هیچکس منکر شرایط سخت اقتصادی امروز کشور نیست ، ولی افتخار می کنیم در همین شرایط سخت هم توانستیم کارهای بسیاری انجام دهیم که سبب شد تا رشد بخش صنایع کشور سال گذشته برابر گزارش بانک مرکزی ۲.۷ درصد مثبت بود ، در حالی که مجموع رشد اقتصادی کشور منفی ۶.۵ بوده است.
معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه شدیدترین حالت تحریم در حال حاضر در بخش اقتصاد ایران اعمال می شود، گفت : شرایط امروز از دوران دفاع مقدس سخت تر است چون در آن زمان برای همه ملموس بود.
وی با انتقاد از آنچه که " برخی کج سلیقگی های اداری " نامید، افزود : اما در همین شرایط باید استفاده از فرصت ها را مد نظر قرار دهیم، به همین منظور طرفیت های تولیدی در حال حاضر مبنای حرکت قرار گرفته است، ظرفیت های موجودی که نیازمند سرمایه گذاری جدیدی نیست و لازم است دوباره به چرخه تولید بازگردند.
وی بر ضرورت اتکای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بر توان خود تاکید کرد و گفت : حجم صنعت به این بزرگی با این منابع بانکی موجود جور در نمی آید، نیاز صنعت ما ۵۷۵ هزار میلیارد تومان است و در بهترین حالت حجم سرمایه در گردش ما ۳۲۵هزار میلیارد تومان بوده است.
معاون طرح و برنامه گفت: برای تامین نیاز واحد های تولیدی باید بسوی استفاده از ابزارهای نوین مالی و بازار سرمایه برویم.
در این نشست از صنعتگران برتر مازندران قدردانی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر