يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 56521
تاریخ انتشار: 08 مهر 1399 22:02
معاون فنی گمرک، هفت درخواست از صاحبان کالاها را تشریح کرد

کالاهای دپو شده در آستانه ترخیص

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از تلاش گسترده گمرک برای ترخیص کالاهای دپو شده در بنادر و گمرکات کشور خبر داد.
به گزارش راه امروز، معاون فنی گمرک اعلام کرد: ظرف روز جاری نزدیک به ۱۰۰ فقره درخواست از شرکت های تولیدی و بازرگانی به حوزه معاونت امور گمرکی گمرک ایران واصل که این درخواستها در حال بررسی است و ظرف فردا به وزارت صمت جهت اقدامات بعدی تحویل می گردد. 



مهرداد جمال ارونقی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی کامل کرده تا ظرف حداکثر ۲۴ ساعت از زمان وصول اطلاعات ارسالی مراتب را به بانک مرکزی جهت اختصاص کد رهگیری بانک منعکس کند. 
این مقام مسئول در گمرک افزود: بانک مرکزی نیز در اجرای مصوبات اعلام شده آمادگی خود را جهت اختصاص کدرهگیری بانک به این اقلام اعلام نموده و گمان می رود در صورتی که این اقدام صورت پذیرد ظرف هفته آینده ترخیص اقلام دپو شده در گمرک آغاز شود.  به گفته ارونقی، درخواستهای ارائه شده به گمرک ظرف همان روز بررسی و پالایش شده و اطلاعات واصله به قید فوریت به مراجع ذیربط اشاره شده منعکس می گردد. 

معاون گمرک ایران از صاحبان کالا خواست؛
۱.  چنانچه اسناد مالکیت کالاهای رسیده قبل از ۵ مهرماه سالجاری، موجود است نسبت به اظهار کالاهای خود ظرف ۲ هفته آتی به گمرک اقدام نمایند. 
۲. در خواست های ارائه شده به گمرک صرفا در خصوص «کالاهای اساسی ، مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و اجزا و قطعات یدکی خط تولید» باشد.
۳.  ارائه درخواست از سوی شرکت های بازرگانی نیز در چارچوب کالاهای فوق بلامانع است. 
۴. در درخواست های ارائه شده، به اطلاعات درخواستی اشاره شده و از توضیح سایر موارد یا ضمیمه نمودن اسناد و مدارک دیگر جدا خودداری شود. 
۵. اطلاعات موردنیاز در درخواست همانگونه که در اطلاعیه قبلی نیز قید شده است عبارتند از: ۱. موضوع: مصوبات سفر معاون اول ریاست جمهوری؛ ۲. شماره / شماره های ثبت سفارش؛ ۳- شماره سریال یا کوتاژ اظهارنامه؛ ۴. نام کالا؛ ۵. کد کالا ( ردیف تعرفه HS)؛ ۶.  گروه کالایی: به طور مثال: ۱ و ۲۱ و ۲۲ و ... ۷.  ارزش کالا؛ ۸. نام شرکت؛  ۹. ماهیت شرکت؛ تولیدی/بازرگانی؛ ۱۰.  تاریخ قبض انبار یا تاریخ تخلیه کالا، ۱۱. مدت ماندگاری کالا ( اختیاری). 
۶. درخواست های ارائه شده با فونت ۱۴ تنظیم و اطلاعات مورد نیاز به وضوح و مشخصاً درج تا قابلیت رویت و اقدام داشته باشد. 
۷. درخواست ارائه شده توسط افرادی که دارای حق امضا می باشند تنظیم و صرفا در محدوده کالاهای اشاره شده باشد.
ارونقی در بخش دیگری از صحبت های خود  بیان کرد: با توجه به تصمیم اخیر اتخاذ شده در مورد اختصاص کد تخصیص برای «برنج های موجود در بنادر و گمرکات»، نیازی به ارائه درخواست در این خصوص نیست. 
معاون فنی گمرک همچنین با بیان اینکه جزئیات مصوبات سفر مربوطه به زودی اعلام خواهد شد، گفت: بنابراین خواهشمند است از مراجعه حضوری به دفاتر ستادی گمرک ایران جهت پیگیری موضوع بدلیل رعایت پروتکل های مرتبط با مقابله با کرونا جدا خودداری و صرفاً مراتب از طریق تماس تلفنی پیگیری شود.
به گفته او، تمامی اقدامات صورت پذیرفته از سوی گمرک ایران از سوی رسانه های ارتباط جمعی به سمع و نظر کلیه فعالان اقتصادی و صاحبان کالا خواهد رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر