يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 55879
تاریخ انتشار: 25 شهريور 1399 18:18
مسعود خوانساری با بیان اینکه عدم شفاف‌سازی در این ارتباط، صادرات کشور را مختل کرد، افزود: در رابطه با جابه‌جایی سامانه صدور و تمدید کارت بازرگانی نیز این شفاف‌سازی صورت نگرفته و سامانه جدید همچنان دارای ایرادات فنی است.

 به گزارش راه امروز:رئیس اتاق تهران ، ابتدا به ارائه آمار چندی پیش از سوی بانک مرکزی در رابطه به رقم 27 میلیارد دلاری بازگشت نشده ارز حاصل از صادرات به داخل کشور، اشاره کرد و با بیان اینکه به‌رغم درخواست‌های اتاق تهران از رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی و سایر مسوولان مربوطه مبنی بر اعلام اینکه این ارقام برچه استدلالی بیان شده و جزییات آن چیست، تاکنون پاسخ شفافی به دست نیامده است، افزود: این در حالی بود که انتظار می‌رفت سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی صادرات کشور در کنار صادرکنندگان می‌ایستاد و جزییات رقم 27 میلیارد دلار عدم بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور را مطالبه می‌کرد.

مسعود خوانساری با بیان اینکه عدم شفاف‌سازی در این ارتباط، صادرات کشور را مختل کرد، افزود: در رابطه با جابه‌جایی سامانه صدور و تمدید کارت بازرگانی نیز این شفاف‌سازی صورت نگرفته و سامانه جدید همچنان دارای ایرادات فنی است. حتی برخی از روسای سازمان‌های صمت استانی طی نامه‌ای به سرپرست این وزارتخانه، با اشاره به ناکارآمدی فنی سامانه جامع تجارت، خواستار اصلاح و بازنگری در رویه صدور و تمدید کارت بازرگانی شدند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود، بسیاری از فعالان اقتصادی موفق به تمدید کارت بازرگانی خود نشده‌اند و این باعث شده که طی یک ماه اخیر، برای حجم زیادی از کالاها در گمرکات کشور امکان ترخیص فراهم نشود و واحدهای تولیدی موفق به دریافت مواد اولیه نشوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر