جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 55638
تاریخ انتشار: 22 شهريور 1399 10:54
گزارشی از بورس تهران در روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹

بورس متعادل امروز در ابتدای ساعات معاملات کار خود را با رشد یک درصدی شاخص کل و یک دهم درصدی شاخص هم‌وزن آغاز کرد تا سبزی امروز بر دوش نماد‌های شاخص‌ساز قرار بگیرد. تعداد صف‌های فروش نسبت به صف‌های خرید بیشتر است، اما ارزش هر دو آن‌ها حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود
شاخص بورس امروز بعد از مدت‌ها بازار قرمزرنگ، کار خود را جهش ۱۵ هزار واحدی آغاز کرد و در ابتدای ساعات معاملات رشد یک درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. بازار سبزرنگ امروز تا حد زیادی می‌تواند برای بازگشت روند صعودی امیدوار کننده باشد، اما بررسی شاخص هم‌وزن نتایج دیگری دارد. بر خلاف رشد یک درصدی شاخص کل، شاخص هم وزن تنها یک دهم درصد رشد داشته و نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک همچنان وضعیت مطلوبی ندارد. در اولین ساعات معاملات امروز نماد‌های فولاد، فملی، فارس، وغدیر، فخوز، وتجارت و اخابر به ترتیب بهترین شرایط را دارند و بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشته‌اند.
تعداد برابر در نماد‌های مثبت و منفی بورس
به گزارش  راه امروز به نقل ازفرارو، در ابتدای معاملات روز شنبه ۲۲ شهریورماه، ۳۱۰ نماد معامله شده بورسی، ۱۵۲ نماد در محدوده منفی و ۱۵۸ نماد در محدوده مثبت معامله می‌شوند. بااین حساب می‌توان گفت حداقل در بازار بورس نماد‌های مثبت و منفی از نظر تعداد برابری می‌کنند و شرکت‌های بزرگ باعث رشد شاخص کل شده‌اند. از طرف دیگر در فرابورس از ۲۴۴ نماد معامله شده، ۱۵۲ نماد با کاهش قیمت روبرو هستند و ۹۲ نماد روند صعودی در پیش گرفته‌اند. فرابورس امروز قرمزی بیشتری نسبت به بورس دارد. 
نقشه متعادل بازار امروز نشان می‌دهد خودرویی‌ها همچنان قرار است خون به دل سهامدارانشان کنند. در ابتدای معاملات امروز یکی از معدود گروه‌های قرمزرنگ روی نقشه، گروه خودرو و ساخت قطعات است. دارویی‌ها، غذایی‌ها و حمل و نقل دیگر گروه‌های قرمزرنگ نقشه بازار را تشکیل می‌دهند. در طرف مقابل، گروه فلزات اساسی، بانک‌ها، شیمیایی‌ها، هلدینگ‌ها، کانه‌های فلزی، نمادهای حوزه انرژی و مهندسی سبزترین گروه‌های امروز هستند. حجم معاملات بالا در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد دامنه نوسان بالاتر صندوق‌های سهامی برای خیلی از سرمایه‌گذاران جذاب شده. طوری که حتی حاضرند واحدهای صندوق را با قیمتی بالاتر از ارزش NAV خریداری کنند. 
 
قدرتنمایی صف‌های خرید و فروش چهار هزار میلیارد تومانی
در ابتدای معاملات امروز حدود ۱۲۰ نماد صف خرید دارند و ارزش کل صف‌های خرید به رقمی حدود چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد. بزرگترین صف خرید امروز در لحظه نگارش این متن متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی است که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد. پلیمر آریا ساسول با اختلاف کمی نسبت به فملی در مقام دوم ایستاده و صف خرید ۳۹۷ میلیارد تومانی را شاهد است. زاگرس با صف ۳۱۰ میلیاردی، وبصادر با صف ۲۷۴ میلیاردی، کاوه با صف ۲۶۰ میلیاردی و بپیوند با صف ۲۴۵ میلیاردی در رتبه‌های بعدی بزرگترین صف‌های خرید ابتدای معاملات امروز قرار دارند.  

بازار امروز روی دیگری هم دارد. صف‌های فروش از نظر تعداد بیشتر هستند، ولی ارزششان در همان حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. طوری در ساعات اولیه معاملات امروز ۲۴۰ نماد در بازار سرمایه صف فروش دارند. بزرگترین این صف‌ها در نماد وملی با ارزش ۴۶۰ میلیارد تومانی تشکیل شده است. نماد آریان هم با صف فروش ۲۶۰ میلیارد تومانی در مقام دوم قرار دارد. از نکات جالب بازار امروز، تشابه اسمی بزرگترین صف‌های خرید و فروش در ابتدای معاملات است. طوری که فملی و آریا به ترتیب بزرگترین صف خرید را دارند و وملی و آریان با طولانی‌ترین صف فروش همراه هستند.  
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر