جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 55416
تاریخ انتشار: 18 شهريور 1399 10:02
گزارشی از بورس تهران در روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه ۹۹

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه ۹۹

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه با کاهش ۲۰ هزار و ۱۸۹ واحدی، حدود ۱.۲۶ درصد عقب‌نشینی کرد. شاخص هم‌وزن هم تا اینجای کار ۲۶ صدم درصد کاهش داشته و احتمالا با وجود جو منفی بازار، این شاخص هم مثل شاخص کل کاهش بیشتری را در ادامه روز تجربه کند
 شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه با کاهش ۲۰ هزار و ۱۸۹ واحدی، حدود ۱.۲۶ درصد عقب‌نشینی کرد. شاخص هم‌وزن هم تا اینجای کار ۲۶ صدم درصد کاهش داشته و انتظار می‌رود با وجود جو منفی بازار، این شاخص هم مثل شاخص کل کاهش بیشتری را در ادامه روز تجربه کند. در ابتدای معاملات امروز حدود ۵۰۰ نماد در صف فروش قرار دارند و احتمالا با یکی از بدترین روز‌های بورس روبرو هستیم. حجم معاملات روی اعداد و ارقام ناچیز باقی مانده و کمتر کسی خیال خرید سهام دارد.
 
قحطی رنگ سبز در نقشه بازار
به گزارش راه امروز به نقل از فرارو، از مجموع ۲۷۳ نماد بورسی معامله شده در ابتدای ساعات کاری امروز، ۲۶۳ نماد در محدوده منفی قرار دارند و تنها ۱۰ نماد با افزایش قیمت روبرو هستند. از بین ۲۲۵ نماد فرابورسی هم در ابتدای معاملات امروز ۱۹۰ نماد دچار کاهش قیمت شده و ۳۵ نماد افزایش قیمت دارند. با این حساب از مجموع ۴۹۸ نماد باز امروز، ۴۵۳ نماد روزگار خوشی ندارند. گفته می‌شود از این تعداد، ۴۴۱ نماد به صف فروش رفته‌اند و با حداکثر کاهش قیمت یعنی پنج درصد روبرو هستند. 
 بررسی نقشه بازار نشان می‌دهد با کاهش حجم معاملات، گروه‌هایی مثل صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در شرایط عادی معاملات چندانی را شاهد نیستند، به صدر برترین گروه‌های صنعت آمده‌اند. منفی‌ترین نماد امروز دارا یکم است که ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داده و دوباره به قیمت ۱۸ هزار تومان رسیده. صندوق ETF ونچر، غاذر و مفاخر تنها نماد‌های سبزرنگ نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز هستند.
 
ریزش تنها صف خرید بازار در نماد پتایر
امروز پیش از آغاز معاملات و در دوره پیشگشایش، صرفا نماد‌های عرضه اولیه مثل بپیوند، ولپارس، شاروم، گدنا و رافزا و ... شاهد صف خرید بودند و در کنار آن‌ها چند نماد محدود پتایر، کدما و کهرما به چشم می‌خوردند. بزرگترین صف خرید در نماد بپیوند با ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان تشکیل شده بود و بعد از آن صف خرید پتایر با ارزش ۷۰ میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار داشت، اما بعد از پایان دوره پیشگشایش و انجام معاملات، صف خرید پتایر هم ریخت و شاهد کاهش قیمت آن تا محدوده منفی بودیم. کسانی که ابتدای امروز پتایر را در صف خریده‌اند، تا اینجای کار حدود  هشت درصد ضرر کرده‌اند. نکته جالب اینجاست قیمت آخرین معامله پتایر در لحظه نگارش این متن، منفی سه درصد و قیمت پایانی آن مثبت چهار درصد است!
 
۱۸ هزار میلیارد تومان، ارزش صف‌های فروش ابتدای معاملات
نماد فملی که تا همین دو روز پیش با صف خریدش بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس داشت، امروز در فهرست بزرگ‌ترین صف‌های فروش مشاهده می‌شود و بعد از نماد بانک دی در رتبه دوم قرار گرفته است. دی در ابتدای معاملات امروز حدود ۷۸۰ میلیارد تومان صف فروش داشت. صف فروش فملی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان، خگستر ۶۰۰ میلیارد تومان، آریان ۵۸۰ میلیارد تومان، خبهمن ۵۶۰ میلیلار تومان و وملی حدود ۵۴۰ میلیارد تومان ارزش دارند. در حال حاضر بودجه لازم برای جمع‌آوری تمام صف‌های فروش بازار حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان است و این موضوع به کلی بازگشت بورس امروز به روند صعودی را منتفی می‌کند. مگر اینکه در ادامه ساعات معاملات معجزه‌ای رخ بدهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر