چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: 54808
تاریخ انتشار: 04 شهريور 1399 11:41
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که آمریکایی‌ها که به صورت یک جانبه برجام را زیر پا گذاشتند امروز هیچ جایگاه حقوقی ندارند که از سازوکارهای پیش بینی شده در برجام نظیر مکانیزم ماشه استفاده کنند.
 به گزارش راه امروز،علی حدادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به غیر قانونی بودن درخواست آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه علیه ایران بیان کرد: نکته اولی که در این زمینه وجود دارد این است که آمریکا باید بداند که اگر مکانیزم ماشه فعال شود شلیک اول به سمت خود او خواهد بود و بیشترین آسیب را آمریکایی‌ها خواهند  دید. از لحاظ قانونی از آن جا که آمریکا یک جانبه برجام را زیر پا گذاشت امروز قصد دارد تا ادعا کند که قصد فعال سازی مکانیزم ماشه را دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: مکانیزم ماشه سازوکاری است که در برجام دیده شده است ترامپ که خود به صورت یکجانبه برجام را زیر پا گذاشت امروز با چه مبنای حقوقی چنین ادعاهای واهی را مطرح می‌کند و این ادعاها جایگاه  حقوقی ندارد. دولت ایران نیز قطعا موضع قوی و متناسب را با چنین اقداماتی خواهد داشت.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نباید در برابر چنین اقداماتی انفعال داشته باشیم. اولا آمریکایی‌ها از لحاظ قانونی به هیچ وجه چنین حقی را ندارند. دوما اگر دست به چنین اقدامات غیر قانونی بزند قطعا باید با موضع قوی و قاطع جمهوری اسلامی ایران رو به رو شوند. امروز کشوری که می‌تواند در خصوص برجام مدعی باشد جمهوری اسلامی است؛ چرا که هچ دستاوردی برای ما نداشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به هیچ وجه در برابر آنها کوتاه نخواهیم آمد چرا که وظیفه ما دفاع از نظام جمهوری اسلامی  و منافع ملی کشور است. امروز آمریکا دیگر جایگاهی در جامعه بین المللی ندارد و در شورای امنیت نیز به انزوای کامل رسیده است. مواضع غلط آمریکایی‌ها باعث شده تا این کشور منزوی گردد و در آستانه فروپاشی نظام سرمایه داری و لیبرالی قرار گیرد. آمریکایی‌ها آن چه را که ادعا می‌کردند امروز بر سر خودشان آمده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر