دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 54590
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1399 17:38
اخبار پولی مالی- بانک ملی ایران با هدف حمایت از سنت پسندیده ازدواج و تسهیل این امر مهم، به عنوان یکی از بانک های پیشتاز در ارایه تسهیلات، طی سه سال گذشته تاکنون نزدیک به 564 هزار فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده اس
به گزارش راه امروز: بانک ملی ایران برای کسانی که در آستانه ازدواج هستند گامی هرچند کوچک اما موثر در جهت حمایت از این سنت پسندیده بردارد. در حال حاضر اگرچه امکان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بسیاری از بانکها و صندوق‌های قرض‌الحسنه برای زوجهای جوان فراهم است اما گاهی شرایط دریافت این وام و معرفی چندضامن معتبر آن قدر سخت و پروسه ای طولانی است که بسیاری از زوجها عطای آن را به لقایش می بخشند. یکی از اقداماتی که بانک ملی در ارائه تسهیلات ازدواج انجام داده ایجاد شرایط آسان برای پرداخت تسهیلات ازدواج است. 
بانک ملی این امکان را برای هریک از زوجین فراهم نموده تا تنها با معرفی یک ضامن معتبر و سفته از تسهیلات ازدواج برخوردار شوند. اهمیت اجرای این دستور‌العمل تا جایی است که بر اساس اعلام این بانک، در صورتی که متقاضیان دریافت وام‌قرض‌الحسنه ازدواج با تخطی شعب این بانک، از دستورالعمل ابلاغی مواجه شوند می توانند با واحد شکایات مدیریت امور بازرسی و حسابرسی بانک که مشخصات آن در تابلوی اعلانات همه شعب قابل ملاحظه است، تماس بگیرند.

پرداخت 564 هزار فقره تسهیلات ازدواج 
طی سه سال گذشته
بانک ملی هم اکنون بیشترین سهم در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج را در نظام بانکی کشور در اختیار دارد و بر اساس آمارها، بیش از 70 درصد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظام بانکی توسط این بانک پرداخت می شود.
بر اساس این گزارش، از آنجا که تسهیل ازدواج جوانان با تخصیص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، یکی از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران است از این رو وام ازدواج مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی در تمامی شعب این بانک و با وجود شیوع کرونا، به صورت روان در حال پرداخت است.
لازم به ذکر است بانک ملی با توجه به افزایش نرخ تورم و به تبع آن افزایش هزینه های ازدواج از جمله خرید جهیزیه و تامین مسکن و ...، سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین را از 300 میلیون ریال به 500 میلیون ریال افزایش داده است.
گفتنی است این بانک طی سه سال گذشته تاکنون، 563312 فقره تسهیلات نقدی ازدواج به متقاضیان و زوج های جوان پرداخت کرده است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی روابط عمومی بانک ملی،این بانک در سال 99 و تا پایان خردادماه بیش از 33 هزار فقره تسهیلات نقدی ازدواج به متقاضیان و زوج های جوان تخصیص داده است. همچنین در تقویم اعتباری این بانک طی چهار ماه نخست امسال پرداخت روزانه بیش از 250 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران ثبت شده است.

تعویق سه ماهه مهلت پرداخت اقساط تسهیلات
در پی شیوع کرونا در سراسر جهان و از جمله ایران، بانک ملی با در نظر گرفتن شرایط موجود که بحران اقتصادی فعلی و بیکاری بسیاری از افراد را در پی داشته است اقدام به تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط برای تمامی تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه از جمله ازدواج، مسکن و... کرد. براین اساس اقساط سررسید شده اسفندماه گذشته و فروردین و اردیبهشت ماه سال 99 تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه، به درخواست مشتری به پایان دوره بازپرداخت تسهیلات منتقل شد.

شرایط و مقررات دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج:

سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین 500 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 84 ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است.
- متقاضی مقیم محل بوده و در محدوده شعبه ساکن باشد
 -افتتاح حساب پس انداز قرض الحسنه نزد شعبه
 - سن متقاضی حداقل 18 سال تمام باشد

هریک از زوجین که تاکنون از تسهیلات وام ازدواج استفاده نکرده باشند می توانند با در دست داشتن  دفترچه حساب پس انداز و اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه زوجین به شعبه مربوطه مراجعه کنند.‌ گفتنی است افرادی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ماه 1396 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، در اولویت نخست قرار دارند.
برچسب ها: بانک ملی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر