سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 54361
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1399 22:34
اردوغان: یا قطع روابط دیپلماتیک یا فراخواندن سفیر از امارات در دستور کار است

واکنش تند اردوغان به توافق امارات و اسرائیل

رئیس جمهور ترکیه گفت: من به وزیر خارجه دولتم دستوارت لازم را داده ام. ما ممکن است یا روابط دیپلماتیک خود را معلق سازیم و یا سفیرمان را فرابخوانیم، زیرا در کنار مردم فلسطین می‌ایستیم. ما اجازه نداده ایم که فلسطین شکست بخورد و اجازه به آن هم نمی‌دهیم.
به گزارش راه امروز:  روزنامه حریت نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این اظهارات در گفتگو با خبرنگاران در شهر استانبول و بعد از بیانیه وزارت خارجه دولتش مبنی بر اینکه تاریخ هرگز رفتار ریاکارانه امارات را در موافقت با چنین توافقی نخواهد بخشید مطرح کرد.

اردوغان تصریح کرد ترکیه ممکن است روابط دیپلماتیکش با امارات متحده عربی را معلق ساخته و یا سفیرش را از این کشور فرابخواند. او به خبرنگاران گفت که توافق پرمناقشه امارات با اسرائیل مشکل ساز بوده و ترکیه با مردم فلسطین همبستگی می‌کند.

او ادامه داد: من به وزیر خارجه دولتم دستوارت لازم را داده ام. ما ممکن است یا روابط دیپلماتیک خود را معلق سازیم و یا سفیرمان را فرابخوانیم، زیرا در کنار مردم فلسطین می‌ایستیم. ما اجازه نداده ایم که فلسطین شکست بخورد و اجازه به آن هم نمی‌دهیم.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای درباره توافقی که قرار است منجر به عادی شدن کامل روابط دیپلماتیک امارات و اسرائیل شود عنوان کرد: امارات که به دنبال محاسبات مخفی بر سر طرح مرده و بی اعتبار آمریکا است، به این طریق اراده فلسطین را نادیده می‌گیرد.

در این بیانیه عنوان شد آنکارا پاسخ قدرتمند و مشترک مردم و دولت فلسطین به اعلامیه مشترک آمریکا، اسرائیل و امارات که عادی سازی کامل روابط اسرائیل و امارات را در نظر گرفته موجه می‌داند.

در این بیانیه تصریح شد، تلاش‌های امارات برای از بین بردن طرح صلح عربی که از سوی اتحادیه عرب تحت رهبری عربستان در ۲۰۰۲ تهیه شده و مورد حمایت سازمان همکاری اسلامی قرار گرفت شدیدا نگران کننده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر