سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 54359
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1399 21:03
تب قیمت‌ها در بازار خودرو فرو نشست

مورد عجیب بازار خودرو/حواله خودرو چقدر می‌ارزد؟

تب بازار خودرو حالا کمی عرق کرده است اما سوت رکود در بازار نشان می‌دهد میزان کاهش قیمت‌ها در حد انتظار متقاضیان نیست.
آخرین قیمت خودرو در بازار/ جانشین پراید ۱۰۷ میلیونی شدبه گزارش خبرآنلاین، این روزها بازار خودرو سازی متفاوت از سایر بازارها را می‌نوازد.افزایش قابل توجه قیمت پراید و پژو ۴۰۵ در سال جاری، در عین رشد قیمت سایر خودروها زمینه را برای رکود معاملات در بازار خودرو فراهم کرد، حالا نه فقط فعالان بازار که حتی سعید موتمنی، رییس این صنف از کاهش شدید و عجیب درآمد فعالان این بازار خبر می دهند و می‌گویند بسیاری از بنگاه‌های معاملات خودرو تعطیل شده‌اند با در صورت ادامه روند کنونی تعطیل خواهند شد.
پراید ۱۱۱ که حالا قیمتی معادل ۹۳ میلیون تومان دارد، خریداری در بازار ندارد و همین امر سبب شدت انبوه کسانی که به امید افزایش قیمت و کسب سود بالا دست با خرید خودرو زدند، حالا ناتوان از فروش خودروهایشان باشند. رشد قیمت پراید و پژو ۴۰۵ به عقبه معامله گران تحت ناثیر توقف تولید این دو خودرو نیز بوده است. 
معامله گران می‌گویند در بازار خبری نیست و اغلب افراد تلاش می کنند در طرح های فروش و پیش فروش خودروسازان شرکت کنند و اتفاقا اغلب تیر خودروهایشان را در بازار عرضه می‌کنند.
خرید و فروش حواله به جای خودرو 
نکته عجیب در بازار خودرو اما این روزها رونق ادامه دار خرید و فروش حواله در بازار خودرو است، بازار داغی که در حاشیه بازار سرد و سوت و کور خودرو سربرآورده است.
خودروسازان با هدف رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی شرایطی سختگیرانه ای را پیش پای خریداران و ثبت نام کنندگان گذاشته‌اند اما در نهایت هر چند جمع ثبت نام کنندگان و جامعه هدف محدود به کسانی شده است که خودرو ندارند اما بازار خرید و فروش حواله و امتیاز را نیز داغ کرده چرا که بسیاری از این افراد علاوه بر نداشتن خودرو، پول کافی برای خرید آن را نیز ندارند. حواله ۲۰۶ بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است و قیمت حواله ساینا بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.بهای حواله تیبا در آگهی های اعلامی بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان و بهای حواله رانا در محدوده ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان اعلام شده است.اگهی دهندگان اغلب قیمت حواله را بر مبنای تفاوت قیمت تحویل کارخانه ، زمان تحویل و بازار تعیین می‌کنند و گاهی برخی نیمی از این تفاوت را نقدی با فروش حواله طلب می نمایند. 
خرید و فروش حواله در حالی اتفاق می‌افتد که بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروسازان بارها نسبت با عواقب این خرید و فروش هشدار داده و آن را غیر قانونی اعلام کرده‌اند اما این اقدام از طریق اعطای وکالت بلاعزل، تحویل چک ‌و...در محضر صورت می‌گیرد. 
فاصله قیمتی خودروهای تولید داخل اغلب به ۲۰ تا حتی ۸۰ میلیون تومان در خودروهای پیش فروش شده می‌رسد از این رو حواله برخی خودروها مانند پژو پارس حتی تا ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
بازار به کدام سمت می‌رود؟
قیمت ها در بازار این روزها تحت تاثیر کاهش قیمت ارز به صورت نسبی و عقب‌نشینی قیمت سکه با کاهش مواجه شده است اما محدوده این کاهش قیمت بین تا ۵ میلیون تومان است.بسیاری از فعالان بازار معتقدند در صورت کاهش قیمت ها در بازار ارز، خودرو نیز با کاهش مواجه می‌شود.براوردها نشان می دهد هر چند بازار خودرو مقصد سرمایه های سرگردان است اما قدرت خرید تحت تاثیر رشد تورم برای مصرف کننده واقعی کاهش یافته است. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر