پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 53818
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1399 17:32
آمار کرونا در ایران امروز ۳ مرداد ۹۹؛

شناسایی ۲۴۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت: ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۰۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه همانند روز‌های گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امروز همانطور که اعلام کردیم ۱۳ استان در وضعیت هشدار هستند که در بین آن‌ها کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان برای ما اهمیت خاصی دارند، زیرا از زمان شیوع بیماری در کشور هیچ خیز و پیکی را تجربه نکرده اند و، چون روند بستری در استان‌ها در حال افزایش است و شیب صعودی دارد برای ما حائز اهمیت هستند.

وی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد میانگین موارد بستری روزانه طی دوماه گذشته به چهار برابر رسیده و در شهرستانی مانند گچساران میزان بستری تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

لاری ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان سه شهرستان وضعیت قرمز و دو شهرستان وضعیت هشدار دارند و شهرستان‌های زابل و زاهدان موارد بستری به بیش از پنج برابر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن توصیه و درخواست از هموطنان برای رعایت قواعد بهداشتی به ویژه در این دو استان گفت: امیدواریم با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و عمومی بتوانیم کرونا را شکست دهیم.
برچسب ها: کرونا
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر