شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 53573
تاریخ انتشار: 19 تير 1399 18:11
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، از تشکیل 539 پرونده تعزیراتی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، صرفنظر از پرونده هایی که توسط سازمان های صمت استان ها تشکیل شده است، تعداد 539 پرونده با عناوین تخلفاتی مختلف از جمله گرانفروشی، عدم اجرای تعهدات ارزی، عرضه خارج از شبکه و... توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت تشکیل و جهت صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
به گزارش راه امروز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ سید مجتبی سجادی اظهار داشت: در ابتدای سال 99 و با اوج گیری شیوع ویروس کرونا، نظارت و بازرسی های سازمان حمایت با محوریت تامین نیازهای بهداشتی شهروندان افزایش یافت که طی بررسی های صورت گرفته تعداد دوازده شرکت متخلف شناسایی و پرونده تخلفاتی آنها با ارزش 146 میلیارد ریال به تعزیرات ارسال گردید. 
وی درخصوص معرفی 469 شرکت فولادی فعال در بورس تصریح کرد: طبق تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، شرکت های فولادی که مواد اولیه خود را از بورس تهیه نموده اند می بایست 75 درصد از تولیدات خود را در بورس کالا عرضه نمایند که در این راستا و طبق اطلاعات واصله از بورس، تعداد 469 شرکت از اجرای این مصوبات خودداری کرده اند که پرونده آنها با ارزش تقریبی 151هزار میلیارد ریال جهت رسیدگی و صدور رای به تعزیرات منعکس گردید. 
سید مجتبی سجادی در خصوص سایر پرونده های متشکله از سوی این سازمان افزود: از تعداد 539 پرونده متشکله در سه ماهه اول سال جاری، 41 مورد در خصوص عدم اجرای تعهدات ارزی دریافت کنندگان ارز رسمی به منظور واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی بوده، که ارزش مجموع آن رقمی بالغ بر 97 میلیون دلار برآورد شده است. همچنین در خصوص گرانفروشی محصولاتی از قبیل لبنیات، ماکارونی، شکر، کاغذ و ... تعداد 17 پرونده تخلفاتی با ارزش 8 هزار میلیارد ریال و در ارتباط با عدم رعایت کف عرضه محصولات پتروشیمی تعداد دو پرونده با ارزش 6100 میلیارد ریال تشکیل شده است که با همکاری تعزیرات و اقدامات نظارتی مستمر این سازمان، از تداوم چنین تخلفاتی جلوگیری خواهد شد. 

لازم به توضیح است که عملکرد شرکتهای واردات کننده برنج نیز مورد بررسی کارشناسان این سازمان قرار گرفته که تاکنون 39 شرکت متخلف شناسایی و پرونده آنها با عنوان تخلفاتی عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی، توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات در دست اقدام است و بزودی به مراجع رسیدگی کننده منعکس خواهد شد. قطعا پیگیری و نظارت سازمان حمایت و تشکیل پرونده های تخلفاتی گامی در جهت شفاف سازی و هدایت شرکت های متخلف به رعایت اصول و ضوابط قانونی است و نتیجه آن به مرور به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به آراء صادره از شعب بدوی تعزیرات حکومتی در خصوص تعهدات معوق شرکت خودروسازی آذویکو بیان داشت: در پی مراجعه و اعتراض شاکیان پرونده و در راستای صیانت از مطالبات به حق این افراد، سازمان حمایت اعتراض خود را نسبت به دادنامه های صادره درخصوص شکایات 1263 نفر از مشتریان این شرکت، اعلام نمود که امیدواریم با بررسی مجدد شکایات مذکور توسط شعب تجدیدنظر تعزیرات حکومتی، این موضوع نیز به سرانجام مطلوب برسد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر