سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 53475
تاریخ انتشار: 13 تير 1399 18:34
آمار کرونا در ایران امروز ۱۳ تیر ۹۹؛

شناسایی ۲۵۶۶ مورد جدید و فوت ۱۵۴ نفر

استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای ۲۵۶۶ مورد جدید به کرونا در کشور خبر داد. دکتر لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۴۸۳ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری همچنین با تاکید به استفاده از ماسک در میان جامعه، اظهار کرد: آمار مبتلایان کووید۱۹ در دنیا از ۱۱ میلیون نفر فراتر رفت که بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، ۶۰ درصد از مبتلایان مربوط به یک ماه اخیر بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر