پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 53401
تاریخ انتشار: 09 تير 1399 23:31
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص صدور حکم قضایی علیه رئیس‌جمهور آمریکا را پروپاگاندا خواند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص صدور حکم قضایی علیه رئیس‌جمهور آمریکا را پروپاگاندا خواند.

به گزارش ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی ضمن طرح این ادعا که صدور حکم قضایی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توسط ایران "پروپاگاندا" بوده است، مدعی شد: ارزیابی ما این است که اینترپل در این زمینه دخالت نکرده و هشدار قرمزی بر مبنای اهداف سیاسی منتشر نخواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهایش افزود: این اساس سیاسی دارد. این مسئله ارتباطی با امنیت ملی، صلح بین‌المللی یا افزایش امنیت ندارد. این تنها یک شیرین‌کاری پروپاگاندا است که کسی آن را جدی نمی‌گیرد.

علی القاصی مهر دادستان تهران در جلسه امروز مسئولان قضایی تاکید کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند. در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

روزنامه نشنال نیز در خبری مدعی شده که اینترپل از درخواست ایران برای اعلام هشدار قرمز علیه رئیس‌جمهور آمریکا پیروی نمی‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر