جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 52758
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1399 11:49
مقرر است علاوه بر تشکیل کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو، مجموعه درخواست‌های این وزارتخانه به دولت جهت تداوم و رونق تولید و رفع مشکلات کارگری این شرکت به هیات دولت ارسال شود.
جلسه بررسی واگذاری هپکو به ایمیدرو، عصر امروز با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که بر اساس مصوبات آن، مقرر گردید تا کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو ایجاد و به صورت مرتب، هر هفته تشکیل جلسه دهد.

در این جلسه، گام اجرایی اولیه برای انتقال هپکو به ایمیدرو برداشته شده و مجموعه مصوبات مورد نیاز برای این واگذاری احصا گردید. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر گردید:

1-مقرر شد کمیته انتقال با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط، به صورت مرتب و هفتگی، تشکیل جلسه داده و مباحث بانکی، بیمه‌ای و حسابرسی مرتبط با این واگذاری را مورد بررسی و پایش قرار دهد.

2-نظر به الزام هر گونه واگذاری به تحویل قطعی صورتهای مالی حسابرسی شده، مقرر گردید تا زمان اتمام مراحل حسابرسی، انتقال به صورت موقت به ایمیدرو صورت گیرد.

3-مقرر گردید تا اختیارات لازم به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران داده شود تا این سازمان بتواند از ابزارهای در اختیار خود، هپکو را مدیریت نموده و بخش معدن کشور را از خدمات این شرکت پیشتیبان، برخوردار نماید.

4-مسئول پروژه راه‌اندازی مجدد و رونق تولید هپکو انتخاب شد.

5-بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر گردید تا تمامی ثبت‌سفارش‌ها و فروش تمامی محصولات وارداتی در رنج تولیدات هپکو ممنوع و درخواست توقف اجرای مصوبه هیات دولت برای واردات ماشین‌آلات دست‌دوم به منظور طی مراحل قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

6-به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز هپکو مقرر گردید تا پیگیری‌های لازم جهت تخصیص 100 میلیارد تومان منابع ریالی از طریق سیستم بانکی و 100 میلیون دلار منابع ارزی از طریق ایمیدرو برای تامین نیاز ارزی واردات قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز این شرکت صورت گیرد.

7-مقرر گردید تا تمامی واحدهای تحت پوشش ایمیدرو، عملیات خدماتی و تعمیراتی خود را از طریق هپکو انجام دهند.

8-درخواست خروج هپکو از شمول واگذاری‌ها به هیات دولت ارایه گردد.

9- مجوزهای لازم جهت ترک تشریفات مناقصه برای فروش خدمات هپکو از مراجع ذیربط اخذ گردد.

گفتنی است، وزارت صنعت، معدن و تجارت در هماهنگی کامل با مجموعه دولت و سازمان خصوصی سازی، تمام تلاش خود را برای واگذاری موفق هپکو به ایمیدرو به کار خواهد بست تا بتوان شاهد رونق این واحد تولیدی و رفع مشکلات کارگری مرتبط با آن باشیم.


برچسب ها: هپکو ، ایمیدرو
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر