جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 52712
تاریخ انتشار: 31 ارديبهشت 1399 14:35
با اعلام شروع دوباره لیگ برتر فوتبال نماینده مشهد باید برای ۹ نبردبه ۴ نقطه کشور سفر کند.
به گزارش راه امروز به نقل از شهرآرانيوز: صدای پای فوتبال دوباره نزدیک‌تر از هر زمانی به گوش می‌رسد. فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به باشگاه‌ها اعلام کرده که دوباره کار خود را شروع کنند و تمریناتشان را از سر بگیرند. این یعنی قرار است به‌زودی و از ۲۹ خرداد فوتبال باشگاهی ایران دوران پساکرونایی خود را آغاز کند. طبق این اعلام، تیم‌های لیگ‌برتری می‌توانند از شنبه، سوم خردادماه، تمریناتشان را شروع کنند و ۲۹ خرداد با برگزاری دیدار معوقه استقلال و فولاد خوزستان، سوت آغاز رسمی دوباره فوتبال در ایران به صدا درخواهد آمد. همچنین قرار است بازی‌های هفته بیست‌ودوم روز دوم تیرماه برگزار شود؛ خبر مهمی که روز گذشته باشگاه‌های لیگ‌برتری فوتبال ایران را برای آماده‌سازی بعد از خواب زمستانی کرونایی به تکاپو انداخته است. دراین‌میان نماینده مشهد در این رقابت‌ها هم باید خودش را برای ۹ نبرد باقی‌مانده فصل در ۵ نقطه کشور آماده کند؛ نقاطی که از حیث وضعیت کرونایی شرایط متفاوتی دارند و دست‌کم همین امروز نگرانی‌‎هایی بابت برگزاری دیدار‌های شهرخودرو در این شهر‌ها برای مدیران این باشگاه، کادر فنی، بازیکنان و صدالبته هواداران فوتبال‌دوست مشهدی وجود دارد.

۵ جدال شهرخودرو در مشهد
شاگردان مجتبی سرآسیایی در شروع مجدد مسابقات لیگ برتر باید طی ۹ بازی باقی‌مانده ۵ بار در ورزشگاه خانگی به میدان بروند. ۵ بازی که البته به‌دلیل برگزاری آن بدون حضور تماشاگر چندان به مذاق فوتبال‌دوستان مشهدی خوش نمی‌آید، اما به‌هر‌حال مقررات و پروتکل‌های بهداشتی حکم می‌کند که عنابی‌ها همچون سایر تیم‌های لیگ برتر فوتبال در شرایط کرونایی کنونی، از همراهی هوادارانشان در ورزشگاه محروم باشند. شهرخودرو در شروع مسیر پُرماجرای ۹ بازی باقی‌مانده از فصل نوزدهم لیگ برتر ابتدا باید در مشهد به‌مصاف ذوب‌آهن برود. نماینده مشهد در دیدار رفت برابر ذوبی‌های شهر اصفهان در فولادشهر با تک‌گل امین قاسمی‌نژاد به برتری رسید. عنابی‌ها در دومین بازی مشهدی خود که در ورزشگاه امام‌رضا (ع) برگزار خواهد شد، باید در چهارچوب هفته بیست‌وچهارم به‌مصاف نارنجی‌پوشان سایپا بروند؛ سایپایی‌ها که در بازی رفت با سرمربی جوان خود ابراهیم صادقی برابر شاگردان گل‌محمدی (سرمربی وقت شهرخودرو) به تساوی بدون گل رسیده بودند، حالا امیدوارند از مشهد دست‌پُر به خانه برگردند. شهرخودرو در سومین بازی خانگی باقی‌مانده از فصل باید به‌مصاف تراکتور برود. مشهدی‌ها دیدار رفت در تبریز را با نتیجه ۳ بر ۱ به حریف واگذار کرده بودند و حالا بدجور به‌دنبال انتقام در خاک مشهد هستند. شاگردان سرآسیایی بعد از این بازی سخت خانگی یک بازی سخت خانگی دیگر هم در هفته بیست‌وهشتم برابر استقلال تهران در مشهد خواهند داشت. نماینده مشهد مقابل استقلال هم در بازی رفت با تک‌گل شیخ دیاباته تن به شکست داده بود. آخرین جدال خانگی شهرخودرو در فصل هم به بازی با نساجی در هفته پایان برمی‌گردد. ۲ تیم در بازی رفت در ورزشگاه وطنی قائمشهر به تساوی بدون گل رضایت داده بودند. مشهد به‌عنوان میزبان ۵ بازی از ۹ بازی باقی‌مانده شهرخودرو در لیگ برتر نوزدهم از حیث وضعیت کرونایی در وضعیت زرد قرار دارد و بر اساس اخبار منتشر‌شده و پیش‌بینی‌ها، به احتمال فراوان تا زمان شروع لیگ به وضعیت سفید خواهد رسید.

سفر ماجراجویانه به مناطق زرد
اینجا منطقه زرد است، احتیاط کنید! ۳ دیدار از ۴ بازی خارج‌از‌خانه شهرخودرو در ادامه راه لیگ برتر در مناطق زرد کرونایی کشور برگزار خواهد شد. سیرجان، جم و اصفهان ۳ شهری هستند که قرار است به‌ترتیب در چهارچوب هفته‌های بیست‌وسوم، بیست‌وپنجم و بیست‌ونهم میزبان شهرخودرو در لیگ برتر باشند؛ شهر‌هایی که هر ۳ در وضعیت زرد کرونایی هستند و خطر ابتلای بازیکنان و عوامل برگزاری مسابقه به ویروس منحوس زیاد است. بااین‌همه ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های خاص بهداشتی برای برگزاری این مسابقات و عوامل پیشگیرانه به فدراسیون فوتبال و هیئت‌های فوتبال شهرستان‌ها ابلاغ کرده است. پروتکل‌هایی که اگر رعایت شود، می‌تواند سلامت ورزشکاران و عوامل اجرایی را تضمین کند. شهرخودرو هفته بیست‌وسوم باید در سیرجان با گل‌گهری بازی کند که در بازی رفت با یک گل مغلوب مشهدی‌ها شده بود، اما حالا با انگیزه‌های فرار از پرتگاه سقوط به میدان خواهد رفت. مردان سرآسیایی در هفته بیست‌وپنجم هم باید به جم سفر کرده و با زردقناری‌های این شهر نبرد کنند؛ دیدار با تیمی که در بازی رفت با یک گل مغلوب شهرخودرو شده است. عنابی‌ها در هفته بیست‌ونهم هم جدال سرنوشت‌سازی برابر سپاهان در اصفهان خواهند داشت. جدال این ۲ تیم در بازی رفت یک‌بر‌یک مساوی شده است.

تنور داغ کرونا در آبادان
یکی از دیدار‌های سخت و ترسناک باقی‌مانده شهرخودرو در ادامه مسیر لیگ، بازی با صنعت‌نفت آبادان است؛ حریف همیشه‌چغر و بدبدنی که در ورزشگاه خانگی برای بزرگان فوتبال ایران دردسرساز است. برزیلی‌های فوتبال ایران بار‌ها یقه سرخابی‌های پایتخت را گرفته‌اند و بازی در ورزشگاه تختی آبادان برای هیچ حریفی آسان نیست. حالا تصور کنید این دیدار در شرایط آب‌وهوایی گرم و پُررطوبت تابستانه و بدتر از آن در روز‌های بحران کرونا باشد، وقتی شرایط کرونایی آبادان در وضعیت قرمز است و احتمال ابتلا به ویروس مرگ‌بار بیش از هر زمانی به نظر می‌رسد. مردان شهرخودرو در بازی رفت و در مشهد هم به نفت با یک گل باختند و حالا اگر قرار باشد این بازی برگزار شود، ممکن است اتفاقات چندان خوبی برای آن‌ها رخ ندهد؛ اگرچه تا زمان برگزاری این بازی ممکن است وضعیت آبادان زرد یا حتی سفید شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر