شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 52686
تاریخ انتشار: 30 ارديبهشت 1399 10:13
محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس از رد شدن درخواست تجدید نظر وی درباره حکم ۲۱ ماه حبس خبر داد.
محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیترنوشت:

‏«شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران تجدیدنظر خواهی اینجانب از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرد و رأی دادگاه بدوی مبنی بر ده میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس را عینا تأیید کرد.

دادگاه قبلا وقت احتیاطی برای ۲۸ تیر تعیین کرده بود، اما امروز بصورت غیرمنتظره مبادرت به صدور رأی کرد.»

جزئیات حکم زندان محمود صادقی
محمود صادقی نماینده کنونی مردم تهران از سوی دادگاه به ۲۱ ماه زندان و پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. این حکم مربوط به چند پرونده است، اما مهمترین آن شکایتی است که رسانه‌ها ان را منتسب به آیت‌الله آملی لاریجانی رییس پیشین قوه قضائیه کرده‌اند.

صادقی درباره حکم صادره در گفتگویی اظهار کرد: هفت ماه حبس برای اتهام توهین به رئیس قوه قضائیه صادر شده است. ۱۴ ماه حبس هم برای تمرد در برابر مأمور قانون صادرشده است. این در حالی است که قاضی می‌دانست حکم جلب غیرقانونی بوده است و روندی را هم که طی کرد، خلاف قانون بود. پنج میلیون تومان هم جزای نقد برای اظهارنظر در موضوع بورسیه‌ها و پنج میلیون تومان نیز بابت شکایت مردم کاشان است.

وی در ادامه توضیح داد: برخلاف اخباری که منتشر شده است، خود شخص آملی‌لاریجانی به طور مستقیم شکایت نکرده است. جالب است بدانید شاکی عمده شکایت‌های انجام‌شده، دادستان تهران بوده است یا خود او یا دادیار جانشین دادستانی تهران این شکایت‌ها را ثبت کرده‌اند.

به گفته صادقی "شخص جعفری دولت‌آبادی بیشترین پیگیری را برای به‌نتیجه‌رساندن پرونده‌ها انجام داد. با تغییر رئیس قوه قضائیه، حتی در روز‌های پایانی که در سمت خود بود، کیفرخواست همه پرونده‌هایی را که در دوره ریاست قبلی قوه تشکیل شده بودند، صادر کرد. "
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر