جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 52616
تاریخ انتشار: 25 ارديبهشت 1399 00:40
سرپرست جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حکمی مهدی صادقی نیارکی را به عنوان معاون امور صنایع این وزارتخانه منصوب کرد.
به گزارش راه امروز به نقل از شاتا، در حکم صادره از سوی حسین مدرس خیابانی آمده است: نظر به ضرورت تحقق «جهش تولید» و نقش حیاتی تولید داخلی برای اقتصاد کشور و رفاه عمومی و همینطور اثرگذاری تولید در تقویت صادرات و تأثیرگذاری آن بر انسجام ملی انتظار می رود با بهره گیری از توان کارشناسی و مدیریتی مجموعه های ستادی و اجرایی، گامهای موثری برای جهش کمی و کیفی تولیدات و همینطور بازسازی و نوسازی و اصلاح ساختار صنایع، توسعه تحقیقات کاربردی و دانش فنی در صنایع، حمایت و تعمیق ساخت داخل و قطع وابستگی صنعتی کشور، تقویت همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی، ارتقاء توان رقابت پذیری صنایع در جهت حضور در بازارهای بین المللی، مشارکت با تشکلهای صنعتی در امر سیاستگذاری و برنامه ریزی در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال پایدار برداشته شود. lهدی صادقی نیارکی تا پیش از این به عنوان سرپرست معاونت امور صنایع در وزارت صمت مشغول به فعالیت بوده است.

این انتصاب در شرایطی صورت گرفته که در تمام این مدت، انتقادات زیادی نسبت به وضعیت تولید و مشکلات آن مطرح بوده؛ یعنی همان زمانی که صادق نیارکی در سمت سرپرست معاونت امور صنایع مشغول به فعالیت بود.

یک نمونه آن زمان اوج کرونا و همه گیری این ویروس در کشور بود که متاسفانه هیچ استراتژی یا برنامه مشخص تولیدی برای مدیریت این شرایط بحرانی از سوی معانت امور صنایع از قبل پیش بینی نشده بود. 

صادق نیارکی همان کسی است که وقتی انتقادات به بالا رفتن قیمت خودرو در بازار طی همین هفته های گذشته به اوج خود رسید، با اظهارنظری غیرکارشناسه برای بازگشت دوباره پراید متوقف شده، به خط تولید نسخه اشتباهی پیچید.

سوال اینجاست آیا چنین فردی بدون داشتن یک کارنامه کاری موفق و رزومه قوی در امر تولید و صنعت،  می تواند گزینه مناسبی برای تصدی معاونت صنایع باشد؟ پاسخش قطعا خیر است. 

صادق نیارکی تجربه، تخصص و توانایی کافی برای برعهده گرفتن این پست مهم را ندارد و کارنامه کاری او در  مدتی هم  که در وزارتخانه صمت مشغول به فعالیت بوده، به خوبی این را نشان مي دهد.
 
با این انتصاب عجولانه مدرس خیابانی،  نه تنها تولید جهش را تجربه نخواهد کرد، بلکه با افت هم روبرو خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که این انتصاب، از همین حالا اعتراض بخش خصوصی را به همراه داشته است. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر