پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 51801
تاریخ انتشار: 03 فروردين 1399 12:56
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از رشد ۵ درصدی مراجعه بیماران به مراکز درمانی و رشد ۱۲ درصدی بیماران بدحال نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه خبر داد.
به گزارش «راه امروز» به نقل از خبرگزاری مهر، علی رضا زالی، ضمن ابراز تأسف از عدم توجه مردم تهران به پویش در خانه بمانیم و خودداری کردن از سفرهای نوروزی، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصله ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از ۲۵ اسفند آغاز شد که متأسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد مردم هشدارها را جدی نگرفته و اشتباهاً تصور می‌کنند که کرونا ویروس یک بیماری نسبتاً ساده مثل سرماخوردگی است. در حالی که کرونا یک بیماری کشنده است و در ۲۰ درصد موارد منجر به بروز فرم بسیار شدید بیماری در مبتلایان می‌شود که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را دارند.

وی ضمن ابراز تأسف اعلام کرد: متأسفانه بر اساس آمار امروز ۵ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی در تهران را داشتیم.

زالی با ذکر این مطلب که تعداد زیادی از این مسافران تهرانی یا در استان‌های مقصد آلوده خواهند شد و یا اینکه با دوره نهفتگی از تهران خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه شب گذشته تعدادی از شهروندان تهرانی که به استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و یزد سفر کرده بودند به دلیل بروز علائم بیماری در بیمارستان‌های این سه استان بستری شدند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در ادامه به برنامه‌های طراحی شده برای کنترل و غربالگری مسافران تهرانی در هنگام بازگشت به تهران اشاره کرد و گفت: هفته سوم فروردین اوج بازگشت مسافرانی است که احتمالاً یا آلوده‌تر از هنگامی هستند که از تهران خارج شده اند و یا اینکه در هنگام خارج شدن در دوران کمون بیماری بودند.

وی با اشاره به موج بازگشت مسافران تهرانی، اظهار داشت: برای کنترل و غربالگری این مسافران در مبادی ورودی شهر برنامه‌هایی را با کمک و همراهی دولت و استانداری و…، تدارک دیده ایم اما واقعیت این است که این غربالگری به صورت تب سنجی حداقل اثربخشی را دارد. زیرا ممکن است فرد در هنگام غربالگری در دوره نهفتگی بیماری و بدون تب باشد. تا ۶۰ درصد بیماران تب مشاهده می‌شود و ممکن است در هنگام غربالگری تب نداشته باشند.

زالی تاکید کرد: اگر همین الان هم با کمک مردم بتوانیم خروج از تهران را متوقف کنیم بار کمتری ناشی از شیوع بیماری در روزهای آتی به ما تحمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طی ۲ روز گذشته حدود ۴,۹ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی را شاهد بودیم و حدود ۱۲ درصد رشد بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را داشتیم. متأسفانه این آمار کماکان تصاعدی است و تغییر نکرده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: نگرانی ما از بابت بازگشت مسافران تهرانی به شهر است زیرا علاوه بر اینکه ممکن است با آلودگی به تهران مراجعت کنند، امکان دارد انواع مختلفی از ویروس‌های بیماری زا را با خود به تهران بیاورند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر