جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 51630
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1398 12:36
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

۲۵۰۰ پرونده تخلف برای محتکران اقلام پزشکی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل ۲۵۰۰ پرونده تخلف برای محتکران اقلام پزشکی خبر داد.
به گزارش راه امروز، یاسر ریگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره آخرین آمار پرونده‌های تخلفات مربوط به اقلام بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، به ما گفت: طی هفته‌های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، بیش از 2500 پرونده برای محتکران اقلام پزشکی تشکیل شده است.


سخنگوی سازمان تعزیرات در مورد اینکه بیشترین آمار پرونده‌ها مربوط به چه استان‌هایی است، نیز اظهار کرد: از تعداد 2500 پرونده، بیشترین  ارزش ریالی پرونده مربوط به استان تهران است اما بیشترین تعداد پرونده در استان خراسان رضوی بوده است.

ریگانی همچنین در پاسخ به این پرسش که مجموع ارزش ریالی این پرونده‌ها چه میزان است، بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع تعیین ارزش این پرونده‌ها نيست. ارزش ریالی پرونده‌های یاد شده براساس نظرات مراجع کارشناسی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود و و مرجع عددی ما نیستیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی اینکه  دانه درشت ترین مجرم در زمینه احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی چه کسی است؟ اظهار کرد: همچنان پرونده‌های بزرگی از احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی تشکیل شده است؛ اما رای نهایی صادر نشده است تا آمار آن را اعلام کنیم؛ چراکه هنوز نظر کارشناسی مراجع، برای شعب سازمان تعزیرات ارجاع نشده است.

 این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه پس از اعلام نظر نهایی کارشناسان، بلافاصله، حکم نهایی صادر می‌شود، اظهار کرد: قبل از صدور حکم، امکان اسم بردن از محتکران، وجود ندارد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این پرسش که بیشترین حجم کشفیات مربوط به کدام اقلام پزشکی بوده است، عنوان کرد: دستکش یک‌بار مصرف، بیشترین حجم احتکار را به خود اختصاص داده است، که اسامی متخلفین بعد از صدور حکم اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در پاسخ به این پرسش که اقلام مکشوفه در اختیار چه نهادی قرار گرفته اند؛ بیان کرد: تمامی اقلام مکشوفه در این حوزه، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور قرار می‌گیرد.  همچنین بنابر اظهارات ریگانی، روند توزیع  اقلام کشف شده، بر عهده وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی است. ما به هیچ عنوان روند توزیع اقلام را معطوف به رسیدگی نکردیم که قرار باشد حکم صادر کنیم و بعد تکلیف اقلام مشخص شود، بلکه همزمان با کشف اقلام احتکاری و اختفا به قصد گران‌فروشی طی صورتجلسه‌ای بلافاصله تحویل دوستان وزارت بهداشت که در گشت حضور دارند می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر