جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 51451
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 15:32
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا، با آژانس‌های متخلفی که از عودت وجه تعیین شده به مسافران خودداری کنند، برخورد می‌شود.
به گزارش راه امروز به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدجواد احمدی اظهار داشت: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، شرکت‌های هواپیمایی موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط مسافران به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اقدام کنند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و و بازرسی‌های انجام شده از سایت‌های فروش بلیط هواپیما و همچین بر اساس گزارش‌های شاکیان خصوصی مشخص شد مسافران زیادی اقدام به کنسل کردن پروازهای خود کرده و خواستار عودت وجه بلیط خود شده‌اند. اما به نظر می‌رسد آژانس‌های مسافرتی برخی شرکت‌ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت می‌کنند که این امر موجب نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها شده است.

احمدی در این باره متذکر شد: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکت‌ها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانس‌های مذکور الزامی بوده و آن‌ها تحت هیچ شرایطی اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خاطر نشان کرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه خواهد داشت و هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمانهای صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور اعلام و یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج نمایند کنند.

احمدی به مردم اطمینان خاطر داد که در صورت مشاهده تخلف، بدون اغماض با شرکت‌ها یا آژانس‌های متخلف برخورد شده و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر