جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 50948
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 18:13
در پی اقدام سنگاپور در افزایش سطح هشدار کرونا و گزارش موارد بیشتری از ابتلا به این اپیدمی، مردم به فروشگاه‌ها هجوم برده و به خرید مواد ضروری پرداختند.
به گزارش ایسنا، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۳ نفر، سنگاپور سطح هشدار را به نارنجی رساند که نشان دهنده جدی بودن اپیدمی و انتشار سریع آن میان مردم است. سطح هشدار نارنجی در زمان شیوع اپیدمی سارس در سال ۲۰۰۳ و آنفولانزای H۱N۱ در سال ۲۰۰۹ هم اعلام شده بود.

این بیماری خاطره اپیدمی سارس را زنده کرد که جان بیش از ۳۰ نفر را در سنگاپور و صدها نفر را در سراسر جهان گفت. در نتیجه خریداران قفسه‌های فروشگاه‌ها را از دستمال کاغذی، نودل و برنج خالی کردند و تصاویر ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نشان داد بعدازظهر جمعه صفهای طولانی در سوپرمارکتهای این کشور شکل گرفت.

چان چون، وزیر بازرگانی سنگاپور در پستی در فیس بوک نوشت: نگرانی مردم را پس از اعلام افزایش سطح هشدار ویروس کرونا درک می‌کنم با این حال نباید اقلام غیرضروری را انبار کرد. این مسئله وحشت بی‌جا ایجاد کرده و به حل وضعیت کمکی نمی‌کند.

بالاترین سطح هشدار در سنگاپور قرمز است که نشان می‌دهد ویروس به سرعت در حال گسترش است و ممکن است اختلالات عمده ای مانند تعطیلی مدارس را به دنبال داشته باشد.

وزارت بهداشت سنگاپور با اشاره به موارد جدید ابتلا که ارتباطی با موارد قبلی با سابقه سفر به چین نداشته‌اند، روز جمعه سطح هشدار را به نارنجی بالا برد.

همچنین از شرکتها خواست از رویدادهای بزرگ غیرضروری خودداری کرده یا آنها را به تاخیر بیاندازند.

نمایشگاه هوایی سنگاپور قرار است در روزهای آینده برگزار شود اما سازماندگان آن ممکن است بازدید عمومی را محدود کنند.

بر اساس گزارش رویترز، لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور در واکنش به خرید وحشت زده مردم اظهار کرد: ترس می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به شیوع ویروس کرونا داشته باشد. وی گفت: نیازی به وحشت نیست. ما شهر را قرنطینه نکرده و مردم را به ماندن در خانه وادار نمی‌کنیم.
برچسب ها: سنگاپور ، کرونا
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر